Wednesday, March 24, 2010

malam tadi..

malam td aku msk laksa johor lagi..hehe..

oleh kerana adik aku dtg kl 2-3 hari ni, sebagai kakak yang prihatin, jemputla adik dtg umah, bawak adik ipar baru kan, kebetulan terdengar2 rekues nak mkn laksa, tros setuju buat laksa johor...hehe..prasan dah terer masak laksa johor.. :p
oleh kerana nak sambut adik ipar baru, abg ipar lama dan kakak ipar lama pun join skali...hehe..gathering adik bradik cam biasa la kan
gambar taraklah..sbb tuan umah sgt sebok.
pas mkn laksa johor, hidang kek lapis srwk...sedap btol..kakak ipar aku bwk..yg jirannya kasik..dptla kami merasa jugak..pastu goreng kopok lekor losong...yang pengasuh rayyan kasik semlm..sume dpt merasa jugak kan..pastu mak aku kirim jeruk pelam..atau lebih dikenali 'jeruk pauh'...syok sungguh dpt mkn mcm2...

rayyan plak cam biasalah..kalo ade org dtg umah, dia akan tunjuk hero...ntah bape kali syahmi asik menangis, gara-gara di usik rayyan..dahla syahmi jenis sentimental sket.. :p pantang kena usik ngan rayyan, tros nangis..rayyan lagi la syok ngusik..tak sedar diri yg dia lagi kecik dr syahmi..malam td tdo , bape kali mengigau..nangis..biasala..terlebih galak sgt

sbnrnya kat umah, dh kat sebulan agaknya tak masak, asik bli je..angin malas masih melanda..kuikui..bekal makanan rayyan pun dah berminggu tak buat bekal...hahahhaa...nasib baik pengasuh dia tak kisah sgt..
dah 2-3 minggu menu nasik bungkus kami sama..tak tukar2..nasi kukus ayam...sedap ..hari2 makan tu pun takpe..

itu je la citer tanpa gamba..wpun rasa kurang syok..tp layan je la kan..

4 comments:

nadja said...

akum kak kalau sedap aper salah nyer makan nasi bungkus kan.. hehe saye rpun hehari nasi bungkus sbb baru masuk umah baru byk blum prepare.. heheh sedap jge..

strawberi said...

mmg best pun mkn nasik bungkus..takyah pikir nak msk ape..takyah basuh periuk, pinggan..hihi..senang keje..bleh rehat sket :P

Elyn said...

nnt kalau ko buat open hse sile la masak laksa johor pebret aku ni ek!! ni rekues tau hahahah

strawberi said...

bleh..insya allah..sonang jo

Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin

Jom Follow