Wednesday, December 12, 2012

Pavlova la pulakkk

dapur baru masih lam proses nak siap..tapi oven dah pasang..hehe..jadinya setelah dipikirin..ape yg sesuai nak dibuat utk merasmikan oven baru...dan takde nak kecah sangat dapur..belek2 resepi...rasa cam nak buat pavlova lah..bahan2 senang..cuma mahal je ..kihkih...
ok..balik keje..singgah kedai buah dekat umah..igt nak carik stoberi..tp stoberi tak elok plak..so bli kiwi sebijik..markisa sebijik...grape..sume skali rm10..lenkali lah bli stoberi..

so balik..tros pukul telur putih..campur gula..buh tepung jagung..buh cuka..siap..

secara asasnya resepi yg aku guna
3 biji telur putih
3/4 cawan gula (ok sangat manis..nt kita kurangkan lagi)
1 sudu tepung jagung
1 sudu cuka makan

then bakar..sejam 15 minit

sebenarnya masa nak bakar tu yg jadi masalah..oven baru yu...jadinya..jakun jap..kehkeh...aku ngan laki aku asikla dok baca manual yg tak brape mebantu..huh

last2 blasah je lah..janji masak
ni yg aku risau nak wat kek nanti nih..eii..camne nih..aduyaiii..kena praktis byk2 nih..

oklah..layan gambar kat bawah je lah..nt lenkali kalo jadi lagi wat pavlova...kita tayang lagi sini


adunan telur putih dan gula..yg berkilat



sempat bakar pizza segera..hihi

buah2 yg aku guna


not bad...hehe

2 comments:

JM said...

aku tak pandai wat pavlova..pes time buat jadik lak..lps tu terus jahanammm..malas dah aku buat

strawberi said...

hah..ye ke..saspen plak nk buat kali kedua ..takut tak jadi...hihi
tp btol la..ok je pes time wat..tkde crack atau mendap

Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin

Jom Follow