Monday, February 27, 2012

Kuih Keria pulak

dah bekpes ke korang..meh mkn kuih keria nih :p

Ok..kalo tak apdet psl rania atau rayyan..aku apdet psl mknn...sebab aku kan tkde keje lain kt umah ni..ble rania tdo..kalo rajin..aku buatla benda yang aku nk buat..salah satunya..buat kuih...hikss...byk masa kan... :p
sebenarnya nak apdet psl majlis cukur jambul rania..tapi gambar lam kamera..tk bwk blk card reader plak...kalo gambar dr enset senang je...bluetooth ke laptop je..takpun update guna enpon bleh jugak.
sebab tak ramai org kt umah ni...ade 3org je pun..mak ayah aku..masa buat kuih ni..rayyan takde..tdo umah abg aku..
resepi kita guna yg senang2 je..keledek..gandum..tu je..ni aku guna 4 bijik keledek yg saiz comel..kalo keledek besar,..sebijik pun cukup..rebus sampai lembut..lenyek2 kan..buh garam sket..campur gandum lam 2-3 sudu besar...takyah campur air ok...pastu uli2..bentukkan cam keria..goreng ngan minyak..pastu goreng ngan air gula sampai kering..




ni terlebih gula ok..hahaha...patut buh sket je..
jemput makan sume..aku mkn seketul je..lam pantang..tkleh mkn byk2..rasa2 je...huhu

No comments:

Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin

Jom Follow