Tuesday, July 16, 2013

Nak sahur jugak

pagi tadi kan.tengah sahur..tiba2 cam dgr pintu bilik terbukak..biasala..pagi2 sahur..mmg suasana sunyi sepi...tgh menikmati makanan dan suasana aman damai #tddmka
igtkan rania..sebab sebelum tu..mmg dia dh terbangun..tapi dh bagi susu pun..tetiba bunyi tapak kaki..sah2 la rayyan...

pastu dia dh masuk dapur..tanya dia..nk makan nasi tak..dia angguk pastu cakap..'rayyan lapar'..
buh nasik..buh sup..bg ayam seketul..dia makanlaa..
hari sebelumnya..semalam la..dia sebok ckp nk puasa..kt skolah..cikgu dok ckp pasal puasa agaknya..tu yg dia sebok nk puasa..tp nak minum susu -__-
masa aku nak amik dia semlm pun..dia excited ckp dia solat asar..sebab slalunya..dia solat zohor je kt skolah..solat asar kt umah pengasuh..mmg takla kan..tp semlm..pengasuh aku suh jugak solat..so ble dia solat..kemain la excited kan..ckp esok nk puasa...lgpun..mmg dh ckp ngan dia...solat bia cukup dlu..baru puasa

xpelah..bia la dia paham dlu erti puasa...blom masuk 5 tahun lagi pun kan..tahun depan..insya allah dia dh paham..bolehla start puasa setgh hari kot..tahun ni..bia dlu...dah paham..baru boleh...ni jangan kan anak tak paham psl puasa lg.. dh suh puasa..tu pendapat aku laa...kalo anak jenis dh paham..ok je...rayyan ni..kdg blur sket..hahah..org ckp lain..dia paham lain..pastu dia je nak menang.



semangat makan..siap tambah lagi..dh setel sahur..dia ckp nak main game..okla..laki aku bg je dia main game..aku plak..cam biasala..lps sahur..tros siap2 nk gi keje kan..dh siap..aku turun..rayyan plak heran...
eh..mama nk work ke..kenapa...kan malam ni

ohh sayang..mama kau ni mmgla gi keje..lps subuh..haha...gelap gulita...sebab biasanya dia tgh tido..mana dia pasan sgt

aku pun cakapla...dah nak pagi..org dah azan subuh dah pun
rayyan pun..terus letak game...'rayyan nak sleep dlu lah'..
pastu dia paksa2 diri tido..masa tu..aku tgh siap2 la...laki aku tgh masukkan beg..buat susu sume la kan

skali si rayyan  ni..'camane ni..rayyan nak sleep..tapi tak ngantuk'
eii..rayyan ni...mama kau ni..ngantuk..tp tak bleh tido tau...sbb kena keje..hahaha

sabo je laa..lps tu..dh masuk kete..dia dh minum susu..selamat jugak tido..
tatau la ri ni btol2 puasa ke tak tuh..
:p

No comments:

Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin

Jom Follow