Thursday, July 11, 2013

Marhaban Ya Ramadhan

alhamdulillah..berpeluang lagi menikmati ramadhan kali ini..semoga ibadah kita diterima dan kita dapat menunaikan rukun islam yang ketiga ini dengan tenang dan bersungguh-sungguh.
ok..citer psl puasa..tahun ni..rania pun dah makin besar..makin mencabar jugaklaa...kalo sahur tadi...asik risau dia terbangun je kan..rupanya dh lps sahur...mmg btol la dia bangun..sebab rania ni..mmg tido..nak kena ade org kt seblah..huhu

tahun ni..cam tahun dulu2 la..mmg jarang kitorg ke bazaar ramadhan..tambah plak..kt area umah aku tuh..haha..ape je yg ade...tak menarik..cuba aku dok melawati cam bujang2 dlu..hari2 ngadap bazaar ramadhan..hehe
masa ngandung kan rania dlu je..asik gi bazaar..pastu esoknya kena cirit birit -___-

xpe..ade hikmahnya la kan..so..kita masaklaa..boleh anak2 makan...masak lebih utk sahur kan..
sahur plak..kt umah aku..mmg wajib nasik..laki aku..mmg pemakan nasik yg tegar...aku plak..tak kisah ape2...niat nak diet..tp nasik depan mata...mmg telan je lah..kihkih

selain tu jugak..kt opis..cam biasa...ade wat tadarus..insya allah...teruskan je cam tahun dlu2...
time kije pun..aku amik yg awal...biasa masuk 8-5..bulan puasa..amik 7.30-4.30..pagi td ujan u ols....takleh nk watpe..terbabas seminit..semlm ok..ngam2...haha

bab masak..tahun ni..aku nak cuba wat meal planner..ecehhh..saje la...kdg2..bila blur xtau nk masak ape..mesti ulang lauk sama..hahah...pastu bile time bli barang..main amik je..so kali ni..nk cuba plan..tgk jadi ke idok...print..nt tampal kt peti ais
nt kita share menu kita tau....

sbbnya tgk kak yatie punya menu..alahai..sihat sungguh..aku punya menu..mmg stendet la..bergoreng..bersantan..berlemak..kahkah...susah jugak nk tukar cara makan kan..well..typical malaysian..ecewahh..tetiba nk salahkan malaysian plak...

so,..selamat berpuasa sume...

No comments:

Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin

Jom Follow