Wednesday, July 17, 2013

Menu berbuka day 1-7

ceyy..takleh blah tajuk..haha..org lain hari2 apdet psl menu berbuka..aku kdg bz..kdg citer lain..so..kita apdet secara berjemaah utk seminggu ni...hari ni dh hari ke 8 kan..so..sesuai la letak sume dari hari 1 hingga 7..nak wat entry setiap hari..dahla menu biasa2 je..pastu gambar tak lawa plak..kihkih

ok..ri tu..aku wat meal planner kan...hari 1-2 ..mmg ikut...hari2 lain..aku tarik menu hari lain..bergantung pd bahan yg ade lam umah..senang jugak..at least tak pening..bahan dh bli ikut menu..tinggal nak buatnya bile je..cehhh...haha
pastu lauk sahur aku..biasanya..lebih kurang ngan buka je..tambah telur dadar atau ikan bilis je


day 1 : roti goreng telur, tomyam ayam, ikan bilis goreng dan telur dadar

day 2 : puding roti , kari ayam ngan sambal ikan bilis

day 3 : sagu gula melaka, sup sayur ngan daging goreng..tak senonoh gamba daging..snap dr kuali..k


day 4 : puding roti lagi..buat lagi sebab nak bg jiran..sup tulang dan sambal ikan bilis

day 5..berbuka kt luar
day 6 : popia ngan nasi ayam


day 7 : popia lagi dan puding caramel, daging goreng ngan gulai kuning ikan tongkol + timun

simple je menu2 aku..hehe

No comments:

Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin

Jom Follow