Monday, August 16, 2010

puasa dan sahur

happy monday pada semua..ri ni dh nak masuk 6 hari puasa kan..so camne puasa korang..aku ..alhamdulillah
citer psl buka puasa dan sahur..bulan puasa la biasanya aku rancak masak..sbb tak lalu nak bli kat bazaar ramdhan..bosan je..kalo pi pun..ntahlaa
so 1st time pi bazaar ramadhan kat umah...hari sabtu lps..tu pun tatau nk bli ape..

jadinya..bulan puasa..sbb aku masuk keje awal..tugas laki aku untuk antar n amik rayyan..aku pun dpt balik awal..4.30..tros cauu..kul 5.30..sampai umah...tros start masak..kuih utk bukak poser biasanya buat satu jenis..kalo rajin..ade la 2 jenis..
lauk masak utk 2 kali makan tros..sbb sahur..kami berdua mmg mkn nasik..so far rayyan lom pernah bangun sahur lagi..nyenyak je dia tdo..seb baik..kalo di igt2kan dulu..asal sahur je..mesti dia pun sebok bangun sama..huhu

ni tayang gambar puding caramel yang buat semlm..lam gambar yang bagi kat jiran..balas jiran bagi pengat pisang hari sebelumnya.. :)


resepi

3 biji telur
1 tin susu cair
sedikit susu pekat (1 sudu besar)
3-4 sudu besar gula
esen vanilla

campur sume..kukus je lam 20 minit...sblm tuh..msk gula 2-3 sudu utk dijadikan gula hangus..

kalo nak yg kaler coklat..campurkan 2 sudu serbuk koko-kacau ngan sedikit air panas (jika separuh adunan shj warna coklat)..jika semua..gandakan


6 comments:

Eliss said...

terliur nyaa...

mek da ©™ said...

mah kat ats tuh letak ape..cam letak ape2 nmpak..buah ke ape..ee

strawberi said...

elissmie..buat rr..senang je


da...manade letak ape2...tu gula hangus kat atas skali

Liza said...

suka buat cream caramel, favourite husband nie

halym said...

pebret haku caremel ni wei
tapi masa bolan pose je la
poskan kat aku sket weh..ekeke

strawberi said...

kak liza..senang je kan..kalo bli..mahalnya lahai


lym..kalo aku pos..mesti posmen rembat dulu..ekeke.tak jamin

Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin

Jom Follow