Tuesday, December 15, 2009

Kesian Rayyan

malam td, lam kul 7 lebih tgh masak2 kat dapur, tetiba papa bawak tunjuk tangan rayyan berdarah-darah..abih ngan tangan papa nya skali..rupanya jari hantu tangan belah kanan rayyan tersepit kat pintu tv kabinet tuh..
yang herannya, si rayyan langsung tak nangis..dia diam je...padahal darah punya banyak kuar..pas basuh luka..papa dukung2 rayyan..sambil pegang jari rayyan yang berbalut tisu..pastu pi klinik..sepanjang jalan pi klinik..dia diam je..tak cam biasa..tatau la kalo dia lam keadaan terkejut ke ape..

sampai klinik..bitau nurse rayyan injured, so nak suh doktor check tros..adala 3-4 orang tgh tunggu turn, tapi kira emergency case kan..so tros masuk bilik..tak lama pastu doktor datang..buh ubat ape ntah..sapu2 kat luka ..tapi dia diam jugak..tak meronta2 cam biasa..

so..dah siap balut satu jari, suh doktor balut satu tangan, sebab nanti dia akan tarik2 balutan tuh..jadikla balutan tu satu tangan..tu pun ble balik umah..dia sebok nak tarik2..tahan je la untuk 2-3 hari...

doktor kasik ubat antibiotik ngan ubat paracetamol (demam+tahan sakit)

pastu dah aktif cam biasa balik..walaupun tangan berbalut..aduhai rayyan..

gambar jari yg berbalut

14 comments:

Tak Lawak said...

ala kesianyer rayyan..harap sempat sembuh la ye

strawberi said...

tq TL.. :)

Bu Ninie said...

kesiannye..get well soon..

strawberi said...

tq auntie ninie :)

Anonymous said...

ala ciannya..jgan nkal2 tau

Pinkyfrogshop said...

Kuat betul rayyan x nangis. tp ksian lak tengok muke die tu..cam sedih jek tuh. :)

Misz HoNey said...

ala siannyer rayyann...

time mcm neh kene salu tgk dia minah..xleh tinggal sesorg dah..depa neh tgh rajin mengexplore..mengoggle dah..huhu

tgk tgn rayyan cmtu..tingat tangan acha berbalut dl...

apepon..moga rayyan cpt sembuhh.....

strawberi said...

tq anonymous..


IE..tu laa.kalo dia nangis..leh gak pujuk2 kan..ni diam lak..agaknya dia rasa bersalah ke ape ntah

manda...tu dh dibwh pengawasan tuh..mmg gilir2 jaga rayyan..tak prnh tinggal dia sorg..tp dh nk kena...huhu
tq

lily lotus said...

hebat rayyan ni..tahan sakit..good boy

strawberi said...

tu la..tatau la dia tahan sakit ke tak sakit ke...pelik tul

Martuis.Martapau said...

Terkejut kot, tak pun tangan dah kebas.

Muka sayu je Rayyan.

Intan said...

Baca minah tulis darah byk keluar dah seriau dah nie...dia leh tak nanes lak...what a strong boy!

Semoga cepat sembuh ye sayang luka tu.

strawberi said...

marts...tu la..tatau kan ape dia rasa..ntah2 dia tak rasa ape2 pun..mak pak je kalut lebih

intan..serius..mmg byk la utk budak kecik..adala 3-4 helai tisu bsh ngan darah..
semlm antar babysitter..dh slamat rayyan cabut balutan tuh..pastu isap jari dia.sabo je laa

nn said...

sedihnyaa. mesti ngeri gila. teringat dulu masa kecik2 adik terpotong jari pakai pisau. huhu. pun tak nangis jugak. budak lelaki mmg suka tunjuk macho la kot :p

Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin

Jom Follow