Tuesday, June 12, 2012

BBQ @umah adik aku

sempena birthday syahmi -5 jun (4 tahun) dan adik aku-4 jun (23 tahun).so cam biasala..harusla aktiviti makan2 kan...ble berbincang menerusi whatsapp..maka ideanya ialah ber bbq..ble bbq..haruslah rekues kambing..hahaha..macam2 la menu kuar..so finalnya..aku akan sediakan mashed potato, stim vege, udang dan air..kakak aku bawak sate daging dan perut serta kek aiskrim..abg long aku bwk kambing yg dh siap marinate..cocktail sosej, crabstik, ..adik aku tgh muntah2..maka kita suh dia siapkan umah dia je utk aktiviti ini..hehe

sabtu sblm acara bermula..aku gi jusco bli brg2 yg patut..then sampai umah adik aku kat kul 7 ptg..so dorg siap2 buat..aku tros rebus kentang..pastu lenyek2 buat mashed potato..5 minit je dah siap.(tak termasuk masa utk merebus..hehe)..kali nih buh butter, mayonis, susu, garam n black pepper je
sayur2 ni..potong dan kukus..buh carrot dlu..lps 5-10 minit baru buh brokoli n cauliflower..pas dh siap..tabur garam n black pepper sket
sate daging dan satey perut..bli kt keramat au5, sate melaka
kambing yg dibakar..buh lam alumnium foil
 
ni la rupanya ble dibuka..yummmsss
tukang bakar..hehe
cocktail sosej n capsicum
udang n crabstick


air spesel..hehe..limau + pudina..sepatutnya aku plan lemon + pudina..tapi gi jusco..tak jupe lak daun pudina..nyaris2 nak buat air sirap je..skali umah adik aku banyak pudina rupanya..hehe..so..bli limau je lah..

cakkk...hai rania
khalishah 
syafi..baru bleh jalan

rayyan sebok nak potong kek jugak..walhal..bukan harijadi dia pun -__-
kek aiskrim dari pistachio..sedap...sedap sangat 

happy birthday syahmi n che su..

No comments:

Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin

Jom Follow