Monday, May 31, 2010

alfatihah

pagi sabtu yang lepas, dapat berita yang mengejutkan..lam kul 8.30 pagi..dapat call dari laki pengasuh rayyan..dia bagitau..pengasuh rayyan dah takde..dah meninggal..innalillah.sangat terkejut..sbb arwah takde sakit yang kronik..dia meninggal pagi sabtu tuh, sesak nafas..terus meninggal

arwah aku panggil dia kak yah..nama penuh tak pernah aku tanya..umur pun..aku agak2 sekitar 50-an ..khamis lepas, kali terakhir aku jumpe..masa antar rayyan..sbb dia nk balik kg kat terengganu..dia mintak aku half day..tp sbb aku tak dpt half day..dia antar rayyan kat umah kawan dia..yg biasa jaga rayyan in case dia cuti..


elok je dia blk kg..tros meninggal kat kg..mungkin dah takdir arwah dapat berjumpa dengan sedara mara dia..sebelum dia takde

terkejut..mmg sgt terkejut...sebab tiba-tiba je kan..dah sampai ajal.rasa cam baru je jupe dia..dia sihat, senyum, bersembang ngan dia...tapi tiba-tiba dia dh takde..ALLAH s.w.t lebih sayangkan dia..semoga beliau ditempatkan di antara orang-orang yang beriman..amin

lepas nih..rayyan dah takkan jupe pengasuh dia lagi..tapi rayyan kecik lagi..tak paham ape2 pun lagi..tapi harap2 rayyan sentiasa ingat orang yang jaga dia dari umur 2 bulan sampai sekarang setahun 7 bulan...
budak2 lain...tatau la ape citer..rayyan akan dihantar ke rumah kawan arwah yang aku slalu antar tuh..nasib baik kakak tu kesian kan rayyan..dia sanggup jaga kalo aku takde pilihan nk anta kat tmpt lain..
cuma hari ni, mak ngan ayah aku jaga..kebetulan dorg dtg kl..esok baru antar umah pengasuh baru..
ALFATIHAH

8 comments:

agent_sesat said...

alfatihah~~Allah permudahkan nyawanya di ambil kan kak~~

xper lah dah ajal dier

Rin said...

alfatihah... untuk arwah kak yah... akak terkejut... tapi dah ajal kan... sedih la pulak.. nasib ada pengasuh yang boleh jaga rayyan lepas ni...

mudahnya arwah pergi.. so tanam di terengganu ek? sebab kat taman tu tak ada pun nampak orang ramai datang2 melawat ke apa kan

strawberi said...

macih jun..tu la..dh sampai masa kan

kak pia..rasanya mmg kebumi sana..asben dia pun kat sana lg..nnt dh setel sume..baru dia blk sini..barula ade tahlil kat sini...tk dpt ckp pjg..sbb asben dia masih sedih lagi kan...

firahadifa said...

la... innalillah... dia sakit ape??.. kite yg tak tahu lg nie pon rase kehilangan kannn

strawberi said...

dia sesak nafas..tros meninggal..kira tiba-tiba laa...tu la..terasa kehilangan

Liza said...

al-fatihah, semoga Allah mencucuri rahmat ke atas rohnyer

lily lotus said...

innalillah...nasib baik senang cari pengganti pengasuh

strawberi said...

tq kak liza...

kak lily..tu la...rezeki rayyan la kan...dpt pengganti

Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin

Jom Follow