Friday, April 13, 2012

Pagi-Pagi

Sekarang bermula balik rutin menghantar anak..dh stop dkt setahun aktiviti menghantar anak ..hehe..sebab sebelum ni..lps tukar pengasuh..laki aku yg antar..awal2 dulu..sbb jalan tuh..jalan yg sama dia gi keje..tp after beberapa bulan ..dia tukar keje..jalan tu..mmg lain dah.dan dekat2 ngan laluan aku gi keje.tapi tetap dia antar..hahaha..sbb balik kang..aku yg kena amik..jauh sket perjlnn..tapi dah nama demi anakkkkk..jarak umah pengasuh ngan umah aku..rasanya 5 km kot..ke 7km...eh..ntah..tp lebih kurang 15-20 minit la

ok..kali ni..kita tukar lah..aku kena berkorban kuar lagi awal..kalo dulu..645 bleh kuar umah..now set time 6.15..hahaha..ckp je 6.15..tapi kuar jugak 6.30..hari kedua 6.35..ok tu last ..takleh kuar lg lmbt dr tuh..kang je lg teruk..kalo kuar pagi2..biasanya rayyan tgh tdo..takde mslh mengamuk2 atau drama di pagi hari..cuma aku kena dukung dia la time antar tuh..

biasanya bangun pagi..aku akan pump susu bg bekal utk rania..yg fresh satu botol..so pastu baru siap2..buat susu utk rayyan..kemas beg aku..buh pump..air dan brg2 lain..angkut beg masuk kete..angkut rayyan..rania..baru gerak kul 6.30..jadinya laki aku pun kena bangun pagi..setelkan bab angkut mengangkut masuk kete..nnt dh sampai umah pengasuh..aku angkut beg..pengasuh tlg amik rania..aku dukung rayyan .wat masuk umah..

skang angkut 4 beg lah...beg rayyan..rania..beg aku dua..enbeg..ngan beg mcm2 ade..tu masa beg kecik...skang dh up sket..beg lg besar..sbb bawak pump letrik..ade lagi storage bottle..storage bag..botol air, payung

pagi yg masih gelap


ni ble blk petang..rayyan kot yg snap gamba ni

ble aku nk snap gamba dia

cubaan yg tk berjaya jugak

okla sket dr td
ble blk ptg..so far ok lg ..tkde mslh..cuma si rayyan la byk auta sket..asal nmpk petronas suh singgah..nmpk esso..dia nk mkn roti la..nak air vitagen laa..tapi kita jgn layan..wat derk je..sebab kalo singgah..konpem ade drama kt kedai..konpem dia akan mintak lps vitagen..nak roti..lps roti nak gula2..dan mcm2 lagi..dan akan berakhir ngan raungan yg dahsyat..hehe..pastu kena cubit ngan aku.. :p

No comments:

Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin

Jom Follow