Monday, October 10, 2011

Persediaan untuk semi final blogger masterchef


sebelum tiba hari sabtu..mmg mcm2 bermain kat kepala..igt bleh tido ngan lena?mmg takla kan..jumaat iaitu sehari sebelum..baru start nk prepare..sbb asikla bz..
jadi ape yg aku buat..adalah cari resepi..maklumla..aku nih..tak reti masak..kalo takde resepi..haha..mcm2 la kalo ade resepi menjadi sgt..
sbb tatau nak expect..so..agak2 je la..aku cari resepi ayam, daging, ikan, salad..ade la 5-6 resepi..aku print ..jumaat mlm..cubaan menghafal resepi mcm menghafal nak masuk exam..wakakaka
siap hafal..tulis balik..trok kan..nmpk sgt aku ni ,,.jenis mementingkan teori..bukan nak blk..cuba masak..praktikkan resepi yg dpt..hihi

sabtu pagi2..bangun pagi..mandi..tros bukak kertas hikmat..hafal lagi resepi..ikan kerapu goreng wangi lah..ayam masak lemon la..beef salad la..resepi burger..salad ape nama lagi ntah...
kul 9 pagi pada hari kejadian..sudah bersiap sedia..gerak dr umah ..sorang..tskk..tskk..sedih..sbb laki sebok kan..redha je lah..dh siap2 setting GPS..sbnrnya..aku cam tau sgt kat area hartamas tu kan..maklumla..tmpt dating dulu2 kan..of course la expert...tp disebabkan tanak memandai2..maka aku layankan aje GPS sengal tuh
ni first time aku guna GPS ..biasanya ikut driver je..aku tlg setting..pastu laki aku je follow navigator tu berckp kan...aku tak amik port pun..sbb leceh kan..aku lagi rela tgk signboard kt jalanraya dari tgk GPS..

maka..aku ikut kan aje..skali..GPS sengal tu suh masuk ikut subang airport..patutnya bleh je tros dr LDP tu..eii..rupanya mmg btol..area tmpt aku slalu pi...cess..rugi duit tol aku..sbb salah masuk lorong..maka dua kali byr tol kat sprint hiway..huhhhh
maka..tepat kul 10..aku sampai depan the cooking house tuh..dpt plak parking btol2 depan tmpt tuh..alhamdulillah

entry bergambar..nnt esok lah..sbb aku blom transfer


**------------**
- MasterChef Malaysia launch date – 22nd October 2011
- Show title – MasterChef Malaysia
- Program Details: – MasterChef TX will be starting from 22nd October 2011, every Saturday – Wednesday, 9.00pm. Master Class will be on every Friday, 9.00pm.
- Program channel – Astro Ria (Channel 104)
- Official Site URL – http://www.astro.com.my/MasterChef/
- Facebook Page Link- http://www.facebook.com/MasterChefMalaysia
- Twitter Link– www.twitter.com/MasterChefMY

No comments:

Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin

Jom Follow