Thursday, November 11, 2010

nasi bungkus


kantoi mak tak masak..anak mkn nasik bungkus..hahaha...ye la..mmg aku dh lama tak msk pun...hahahhaa..korang ape tau..ade satu stall nasik kukus ayam berempah kat umah aku..mmg sedap..dh sethn agaknya stall tu bukak dan dah sethn jugakla agaknya aku tak msk sgt..hari2 tapau nasik kukus tuh..hehe..tp ade la sesekali ujung minggu aku msk..
mknn utk rayyan baru sebulan dua (ke tiga empat bulan dah ek..haha)rayyan dh suka mkn nasik..kasik je la nasik yg kitorg makan..kalo dulu..slalu watkan sup macaroni atau pasta..tu menu wajib setiap hari..sampaikan sambil tutup mata leh msk sup macaroni utk rayyan nih...ecehh

si rayyan ni..kalo mkn skang ni..tanak nasik yg dibubuh lam pinggan dia..nak makan lam bungkus nih..slalunya dia mmg mkn nasik putih je..jarang nk ade kuah ke ape..budak kan mmg ikut sukati dia je..kdg2 nak mkn sayur je..kdg2 ayam je..slalunya nasik je...masa amik gamba ni..dia tgh elok mkn ngan kuah ngan ayam..kalo time mood tak ok..tersalah buh kuah lam pinggan...meraung2 la dia tanak..eii

mlm td dh reti bezakan tgn kiri ngan kanan..tp dia ni kidal (anak bapak)..asikla tersalah nk mkn tgn kiri..ble tegur..br tukar blk tgn kanan..iskk..sblm dia masuk skolah..dia retila tadah tgn..baca bismillah..okla tu kan..tp kalo time dia lapa..jgnla suh baca doa..tak layannya

ni plak gaya gengster ..angkat kaki seblah sambil mkn
pastu dh abih mkn kang..sebok mintak nak 'air nina' (ribena)
nasik lam gambar sblm dan selepas ni..mmg dia mkn..budak kecik ni mmg mkn byk tau..ehehe..tp menten kecik jugak

8 comments:

eimma"s said...

lama x tgk gambar rayyan..cam dak besar dah dia

strawberi said...

dh besar..dh makin byk ckp..minggu dpn cukup 2 thn :)

vagg© said...

kidal???????? bagussssssss. aku harap afi pun ikut aku kidal kehkehkeh. memula dia pandai main kat playgym dia dulu.. dia capai mainan gantung2 tu guna tangan kiri. bangga gila hahahaa. harap2 mmg bebetul kidal la. tp jgn mkn suap nasi ngan tgn kiri sudah

strawberi said...

hehe..anak aku potostet papa dia 100%..tp budak kecik kan..mmg hobi mkn tgn kiri..pesal ntah..kena bedung tgn kiri..br bg mkn..haha

Ammal said...

Tangan kiri=otak kanan=kreatif.. betul tak? Jangan marah nanti kreatif dia terbantut. Cuma bagitau la tangan makan tangan mana. Anak Ammal yg dah 4 tahun ni pun, bila lapar sangat, terlupa tangan mana... Tapi budak bila buat perangai meraung2 mengamuk2 tu yg cepat jer tangan ni nak mencepuk... lemah sungguh nak kontrol marah...

Si Rayyan tu makan banyak tapi tak membesar tak cam ko ke Minah? Kecik comel jer...

strawberi said...

hehe..tak marah..cuma kena ckp kuat2 sbb kalo ckp pelan2..dia buat tak dgr..huhu..skang pun dh makin kreatif...tgk tv sambil dok lam bakul la..eii..mcm2

Rin said...

nasik kukus tu dah kurang sedap... ke sama gak rasa?

kadang akak balik.. dorang baru nak bukak... tu yang malas nak tunggu...

strawberi said...

ayam makin kecik..hehe..tp bak kata laki sy..okla..dr kat equine rm5.50..beza singgit..ape nak expect pun...hehe..ade juga terdetik rasa jemu..tp leh telan lg..kalo tak..lg tatau nk mkn ape..
laki sy slalu blk lmbt..sempat la dia bli..hehe

Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin

Jom Follow