Friday, June 28, 2013

Si Abang

minggu ni kebizian ..sebab ade event kt opis..huhu..
saje nk citer pasal rayyan..dah nak masuk 5 tahun..bulan nov nih..dah besar..kdang2 boleh harap jugak kalo kita suruh..kadang2..erm..paham2 je lah..haha
kalo suruh benda yang dia slalu kena buat..cam kemas mainan...mmg kim salam laa...
cuba kalo suruh sesekali tlg kt dapur...
suh vacuum rumah...sonokla dia...kadang2 saje je suh dia buat..target bukan nak bg siapkan kije..sebab akan bertambah lambat kije rumah..tapi sebab nak biasakan dorg ni buat keje rumah yang simple2...
mana tau..besar sok2..maknya boleh bersenang lenang...wahhh ..tinggi harapan gitu..
kalo lepas makan..takat ni..suh dia betulkan kerusi makan je lah..blom tahap suh kemas meja n cuci pinggan mangkuk..hahaha..soon...soon..


cuma satu yang aku lemah sket psl rayyan...dia suka nangis...alahai anak bujang..pesal la ko suka nangis lima blas kali sehari...padahal kt umah pengasuh..ok je..asal aku sampai je..tros drama ..muka cebik2 nak nangis...bile tnya...*sebnrnya takyah tnya..sebab dh tau pun..konpem dia nak susu..
kalo dh nmpk aku...buat susu dalam cawan..dah tak laku..pdhal elok je kt umah pengasuh ..tk minum lam botol...sabo je lah
ble nak balik umah..suka nau dok lam baby seat tuh..terbalik ngan rania..yg takmo dok lam tu dah..sukati korg lah 

rania plak..pantang nmpk rayyan menangis..mula perasan dia cam kakak..dengan dtg memujuk..atau dtg membebel2 dlu..sambil tunding2 jari..marah2 rayyan..pastu gosok2 kepala rayyan...peluk..nak dukung rayyan...mcm2 

bab skolah..mmg rajin..ble cuti skolah dua minggu..dia la yang resah..pesal tak gi skolah..nanti ticer marah la..lambat abih buku yg blaja laa...bab homework pun terlebih rajin..sebab skolah dia mmg tkde homework..so bli buku utk dia wat latihan kt umah..kalo dtg rajinnya..satu buku nak abih satu malam..harap2 sampai besar camtu eh...jgn dh btol2 ade kije skolah..ngelat2 pulak..piat tinga tu nt..hehe

tu je nak citer psl rayyan..nt rajin..citer psl mek rania plak..budak kecik yg dh mcm2 akal tuh..

1 comment:

Eliss Mie said...

rajin anak teruna :)

Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin

Jom Follow