Monday, November 05, 2012

Majlis Aqiqah Rania

Lambat plak bersambung citer nih..ehehe..ok..ni raya kedua..wat aqiqah rania..so daging korban yg seekor tuh..satu bahagian..mmg utk aqiqah la..anak pompuan kan..satu bahagian cukup..rayyan dlu 2 bahagian..
mak aku ckp..nak wat nasi arab utk aqiqah ni...ok je lah kan..tapi ade kitorg masak sendiri jugak sket..tempah nasi arab tu..utk 150 org je..selebihnya wat nasi putih..kot ade yg tak makan kan..lauk yg tempah pun dalca ngan  nasi dan daging tu je lah..yg masak sndiri..daging masak merah..acar kobis..sambal tomato , ikan masin ..dessert plak..mak aku wat tapai pulut ngan pengat pisang..air plak..air rosselle...pisang tu yg mak aku tanam..rosselle pun sama..tapai ..of course mak buat..terbaik wokkk..hehe
so..malam sebelum aqiqah tu..bz la buat itu ini..dari siangnya lagi la pun...aku in charge bahagian sambal tomato je..senang kan u olss..cincang2 tomato ngan bawang besar..tu pun ramai yg tolong..ahaks...blend cili merah..cili padi..cincang daun ketumbar..buh garam gula..siap..

majlis start lepas zohor...dimulai dengan jemputan dari masjid dekat umah..
daging masak merah

acar kobis

sambal tomato

ikan masin :)

tapai dan pengat pisang


daging masak ape ntah..skalli ngan nasik arab nih


jemputan :)

dalca
tapai
start dari tghari..jemputan mmg tak putus2 laa..gambar je tak smpt amik...walaupun awal2nya beberapa masalah teknikal seperti nasik lambat sampai dan beberapa dugaan lain..alhamdulillah sume berjalan lancar..lauk sume abih..tinggal sket utk kami makan...ok sgt2 laa...alhamdulillah..syukur...niat nak wat makan.tercapai sudah..cuma penat mendukung si rania nih..ble org ramai..dia jadi konpius agaknya sape yg datang...asik nak berdukung la..langsung tanak ngan org..maka nya..seharian..takde keje lain la aku...jaga anak je lah...huhu

sambil2 org dtg tu...ade selingan mcm2 citer lah..

ni eskrem scoop..yg kakak ipar aku bli..sebab dekat je kilang wat ni kt umah..bukanla kilang sgt..tapi bisnes kecil2an...kak ipar aku bli 4 kg..tak cukup..tambah 2 kg lagi..abih...bukan org lain makan..kami2 je..takde la jamu org yg dtg pun,...ehehe
ni rania ngan dua pupu beliau...beza 2 minggu je..tua airis dari rania...tgkla si airis..kemain ayu ngan klip rambutnya..skirt bagai..rania nak pakai headband ke klip..mmg kim salam laa..dahla gangster sket si rania nih..hehe..nangis anak org dibuat nya
tutup botol susu org..buat cam rete sendiri.. -__-
eh..ade lagi gambar pengat...salah susun ni..lantaklah..tapi sedap ni..ntah bape kali aku ulang makan...mmg peberet sgt nih..
dah petang sket..tukar pakai baju lain..tema purple jugak lagi..ewah..ngada tema bagai...takde lah..aku ngan rania je purple..org lain tkde pun..ahaksss...baju ni tempah..mmg puas ati sgt..comei je..baru nmpk gegirl sket anak aku..hikss

ni saje buh gamba tunjuk baju sedondon..hehe..sipi2 cukup

No comments:

Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin

Jom Follow