Thursday, November 08, 2012

Krim untuk BF mums

faham tak maksud tajuk? krim untuk breastfeeding mums...sape yang menyusukan anak mungkin faham..kalo menyusukan anak..majoriti kot akan mengalami masalah luka..luka kt ner?derr..takkan luka kat tangan plak kan..so ni saje nak sharing..sebab skang baru aku tau ade jual krim segala bagai..hehe..

dlu..anak sorg...mana la reti sangat..so ble dah tau..kita share pada yang tatau..yg dah tau..leh btolkan ape yg salah..
salah satu sebab aku stop bf rayyan..sebab luka lah..masa tu rayyan dah setahun 7-8 bulan la kot..luka mmg trok..aku buh ubat biasa2 je..cam aloe vera la ape..tapi tak jalan..rupanya..oh..ade cream khas..lain fungsi..i see..igtkan buh ubat luka biasa..ahaksss..

anak kedua..rajin sket carik info..lagipun masa rania baru lahir..awal2 tu..susu susah nak kuar..tersumbat agaknya..so dah melecet..mmg tros bli krim ni
diperbuat dari bahan2 organik..so tak bahayakan baby langsung pun...so mmg pakai yg ni dari rania kecik..sampai skang...tapi lps tu.ble rania dah ade gigi..oh btw..yes..rania dah ade gigi..since raya haji..and skang..dia suka gigit..well..tak kronik..tapi aku dah melecet..luka...so buh ubat earth mama angel baby ni..lambat la kesan..mmg susah la kan..buh ubat jap..dia menyusu..tu psl..aku elakkan bagi susu yg belah luka..terpaksa..sebab sakit..huhu
pastu kak yani bagi suggestion bli krim lucas papaw..eh..first time dgr nama brand ni..tros google..well..mmg byk feedback dari forum2 mat salleh tu..kata ok..so google lagi mana jual...ooh..rupanya byk jual online..tapi aku gi bli kt farmasi caring...b4 tu cari kt guardian/watson..yilekk..kat vitacare ade jugak kot..bli yg kecik cam gambar ni..rm22.90..yg earth mama gambar kt atas tu..rm44.90

baru guna 3-4 hari..alhamdulillah..nmpknya cepat jugak baik..masih luka lagi..tp cepat jugak..yg ni..ade bekas besar jugak..yg ni pun dibuat dr bahan semulajadi..ekstrak papaya rasanya..


dan aku google lagi..rupanya ramai yg rekomen lansinoh ni..kalo tau..awal2 bli yg ni..kata dorg yg bg feedback..kandungan pure lanolin yg selamat utk baby..harga yg aku google ..lebih kurang rm60 ..so far lucas papaw tu ok..tp nak cuba jugak lansinoh nih..bleh jugak buh kat baby utk rashes..
selain dr nipple butter yg earth mama tu..aku jugak bli yg ni..ok jugak sapu kt baby..tapi kalo rashes teruk...kna bli ubat lain..ni lebih pada prevention je..


2 comments:

Anonymous said...

Bleh tau x puan bli lasinoh.ni kat mana..guardian ada x..

strawberi said...

kalo krim lasinoh ni..rasanya mmg tkde kt guardian..tp kalo kedai online byk..cuba tgk kt fabolous mom
http://www.fabulousmom.com/catalog/product_info.php?cPath=21_33&products_id=840

Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin

Jom Follow