Thursday, October 15, 2009

kereta punya hal

semlm ptg..pas blk keje..benti isi minyak kat shell bukit jalil..pastu singgah amik rayyan kat umah pengasuh
skali masa nk start kete..ade bunyi something cam meletup..start lg skali..dh tak idup..

hukhuk..ri tu skali pun kat umah pengasuh rayyan..cuma yg sadis ri tu..psl alarm problem..kunci tertinggal..skali ter lock..tunggu laki aku dtg..kebetulan dia kat opis lg..tunggu dia blk amik kunci spare sume..dh dpt bukak kete..bateri sampai kong psl lama sgt on air cond..ehehe

sambung kes semlm..aku call laki aku..seb baik dia dh blk umah..pastu laki aku dtg..tgk2kan kete..tkleh start gak..wpun guna jumper..aku yg tlg tgk je pun berpeluh..ape tah lagi laki aku yg bertungkus lumus ngadap enjin kete aku tuh..huhu

kata laki aku..bukan masalah bateri..tp sbb aku lagi tatau ape mslh..kami pi carik bateri gakla..utk tukar..gi cari kat equine..kebanyakan kedai spare part dh tutup.dah kul 7 lebih pun..pusing2 ...last2 bli kat kedai sevis kete..mahal la sket..uwaa..terbang rm165 aku..tak psl2 je..
pastu pi psg ...jenuh jugak nak idup blk...so ptg ni..kena pi antar kete kat kedai bli bateri smlm..suh dia check ape masalah kete comel aku tuh

kat kul 9 gakla br sampai umah.seb baik rayyan tk meragam sgt..


4 comments:

ivory said...

aku lately nie byk gak la terbang betolkan keta..psl enjin mati tu 2 kali aku kena.
mula2 org tu kata sensor.kena la dlm 300 rat.pehtu mati gak tgh jalan.last skali htr kat cina woksop yg besa laki aku bt tu..tgk2 computer box! waaaa seribu lebih aku kena minah huhuhu..

Hanim Najib said...

huhuhu..sungguh tensen kan bile kete buat hal nie..harap2 rosak minor laa kan..kalu x harusss terbang lg fulusss..

Martuis.Martapau said...

welkam to my world Minah. Eke ke ke..

strawberi said...

pj..semlm gi antar kedai serbis..kena lagi rm85 inggit..ampes sungguh

hanim...tu la..kira minor gakla rosak tuh..bukan ribu riban abih...huhu

marts..ampeh ko marts..ni kena badi kete ko agaknya..uhuk

Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin

Jom Follow