Friday, September 20, 2013

Suka ape

rania ni...aku tatau dia minat ape sangat selain makan....kalo binatang..yg dia suka..cam cat..dog..ri tu blikan anak patung cat..tp bukan dia heran sgt pun...dipijak2 nya cat tu..slamba dia je..kadang2 je dia amik wat main..tp dog depan umah..mmg hobila..kalo sampai umah..dia akan buat bunyi cam dog..kira cam panggil dog tu laa...binatang lain yg dia kenal..cam bird..octopus..fish..tu je kot

buku pun dia tak suka baca...berlambak bli buku..tapi dia pandang sepi je..baru2 ni..bli buku yg ade banyak gambar dia suka...okla..nmpkla suka jugak...tp kadang2 je tgk pun...selebihnya ..hari2 benda yg dia buat..buat sepah..kalo kt dapur,...dia suka bukak laci..kluarkan barang yg ade..kebetulan soft close laci tu rosak..lom panggil org repair lagi..jadinya..mmg hobi dia ,,bukak tutup laci yg satu tuh..

kt luar pulak..pantang nmpk beg..enbeg aku..mmg slalu jadi mangsa..tiap hari dia akan  cuba utk bukak zip beg dan kluarkan ape yg boleh..tu je lah mainan dia..selain kalo aku baring..dia akan baring kt tepi aku...
manja pun ye jugak...kalo minum susu..mesti kena aku ade kt seblah..tp cuba aku tkde..atau dia tak nmpk langsung..elok je minum sorg2..sambil korek pusat sndiri..huhuh

rania ni..jenis happy go lucky sket..beza ngan abang rayyan yg seploh kali sehari nangis..hihi..sume benda dia nk wat sndiri...abih2 nangis..sbb kena marah..sbb suka buat sepah...lain2..mmg senang dijaga..bagi susu..bagi makan..ok je dia....mulut mmg tak benti berckp..tp byk bahasa yg tak difahami..hehe..

dan bk benda jugak yg dia boleh cakap dah..sesuai la ngan umur dia kan...kita ckp ape pun..dia dh paham..
dia ni..tak bape gemar ikat rambut..maybe sbb ikat ketat2..dia cm sakit kot...tp kalo tk ikat..serabai sbb rambut dh panjang...jet sket je..cakap cantik..konpem dia ok..sama jugak kalo pakaikan ape2..ckp je cantik..mesti dia tros perasan :p


ngaja cat baca abc



1 comment:

Unknown said...

2-2 anak saya jugak perangai berbeza tp mereka ttp menghiburkan sama mcm anak awk

blogwalking
jemputla ke blog saya dan kita bertukar-tukar link pulak..:)
http://superstorevitaminhebat.blogspot.com/

Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin

Jom Follow