Thursday, August 16, 2012

Persiapan raya

malas bebenor nak apdet blog ble minggu2 terakhir nih..kehkeh..bukanla semangat nak raya ke ape..tenaga ni..dh takde sgt dah haaa...hehe..sekejap je rasanya ramadhan kali ni..tau2 lagi 2-3 hari je dh nak raya...persiapan raya..aku?takde pun..uwaa..sedih..utk anak2 je aku lebihkan..rania ngan rayyan..tapi sebab rania first time nak kenal raya kan..aku bli la lebih sket..haha..rayyan dah 3 kali raya kan?takla byk cam rania..haha..gitu konsep aku..aku nih..dh puluh tahun asik raya...takde baju raya pun..ok je (*nangis lam ati)..sebenarnya kan..ri tu order baju kurung online..skali tak sampai..tskk..tskk..sedihnya..walaupun dapat duit refund..tapi mana nak sama ngan baju raya..dahla 2 tahun lepas ..tragedi tailor pulang balik kain tak jahit..tahun ni..aku tk sempat gi shopping baju raya...nasib..nasib..asik shopping baju anak je pun..baju mak..yilekk -__-..tkpelah..bonus tahun ni..mmg utk anak2 je pun..

aku rasa..mmg pakai baju tahun lps la gamaknya nih..haha..lgpun thn lps raya umah aku..thn ni..kg laki aku..so..okla tuh..dorg tak tgk lagi baju raya yg thn lps..kehkeh...so..nmpk cam baju baru la jugak..
sebenarnya..bukan tak sempat ape u ols...i ols kan asik ckp nak pindah umah..so..tiap2 minggu sebok shopping barang umah..survey itu ini..mana sempat nak pikir baju raya...tu kata laki aku lah..aku ni..byk je masa pikir baju..tapi masa tkde nak gi bli..slalu bli baju dh siap..kt nilai ..thn ni..bayang nilai pun tak sempat nak tgk..hehe

tahun ni..bertambah meriah..sebab ade rania..tapi konpem..aku lagi meriah mendukung rania..mek tu..bukan boleh org lain pegang..asikla nak melekat ngan aku..ble org lain amik..mula la nak histeria..elokla..balik kg ..buat prangai camtu..boleh mak ko escape mcm2 keje nih..kehkeh..alasan..

kuih raya..tahun ni pun tak buat..tunggu ade oven best eh..nt buat..sape2 agak2 nak wat bisnes hamper thn depan..meh tempah kuih raya ngan aku..nnt aku wat biskut sedap yg cantik2...eceh..plan je baru tuh..haha

citer psl blk kg..aku ..biasala ..balik kg jauh..harusla cuti seminggu..so senyap sunyi la nt..tak berapdet..nt dh balik kg..pikir enjoy je..haha..harap..semua yg drive..balik ngan berhati2..make sure rumah berkunci n inform PDRM..tentang plan blk kg tuh...aku pun harap..kami sekeluarga selamat sampai ke kg...pas raya nnt..insya allah boleh pindah rumah secepat mungkin..

kalo ade salah silap..maafkanla yer..jgn dengki2..jgn dendam2..esok ni..aku tatau lagi nk keje ke tak..sebab aku mmg apply cuti..tp sok keje half day..aku plak blk jumaat malam..cam rugi je plak cuti..haha..cuma kena angkut budak2 la..sebab pengasuh nk blk ri ni dah...

sebelum cau..aku letak gamba baju raya budak2..hahah..over mak ko shopping...



No comments:

Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin

Jom Follow