Thursday, August 30, 2012

Cerita raya 2012

kali ni raya berempat ..anak dah dua derr..kejap je masa berlalu..haha..untuk  menyenangkan keje..aku letak je sume gambar dengan caption sket2...haha..tapi mana ade byk snap gambar...guna enpon je...nak cari semi dslr lah..best sket shoot gambar..huhu

raya tahun ni..turn kg laki aku lah..so kami gerak hari jumaat petang..jumaat tu..aku keje cam biasa..sebab half day je pun..siap bawak anak lagi..hehe..perjalanan balik pun ok..sebab timing ok..sebelum berbuka kami gerak..so tak jem teruk sangat..
hari raya plak..kt umah kakak ipar wat lemang..masak hari sebelum tu lah..aku masak rendang..ehem..ehem..tapi tak snap gambar..biasa ler.prangai kena senonoh sket..takkan asik nk snap gamba makanan..kehkeh.

ni hari raya pertama..kt umah jiran seblah
 ni raya kedua dah..panas oo kt kampung..kena pakai baju nipis2 je
 nak gi beraya umah sedara mara

tetiba gamba dah nak balik kg aku..haha..ni petang raya kedua dah ni..gerak petang..pas asar dah..rania demam masa ni..



 kejap je gerak..tros abang rayyan tido..sempat silang kaki tuh..hehe..rania pun tido jugak

 dah tido..letak lam baby seat
 ni dah kat umah nenek...
 raya ketiga malam..open house umah abang aku...ade mcm2 menu..nasi dagang..sate..nasi impit..roti jala dan lain2

ade sesi photoshoot jugak..tapi ni baru dpt gambar dari wazzup..gambar penuh lom dapat..lambat tul mengedit abe ngah oiii..nnt dh basi plak gambar raya
masa nak gi umah abg aku..punya la beria aku bawak satu beg baju..baju raya kaler biru..coklat..oren ..pink..sume ade...tapi dh sampai..dh makan..tros mata ngantuk..kehkeh..sume bergamba famili masing2..aku dh tk bleh bukak mata..so nan hado gambar..nanti lah lenkali..hahaha..

tema jubah hitam ni..sebab mak aku bg..bli kt mekah...utk pompuan je lah..yg lelaki..abg long aku dh blikan dlu..hehe

 jubah utk rayyan..ngan kopiah skali...
 ni raya keempat..baru nak start raya..sebab kakak aku pun dah ade..hari ni..btol2 all out raya..gi raya sampai malam...
 singgah umah mak kakak ipar aku..mandikan budak2..
 lps beraya umah sepupu..singgah makan nasi kerabu golok..yumm..yum..sedap nih..area pasir tumbuh..dekat ngan pasaraya bilal
 ni raya kelima..kami gi beraya ke pengkalan kubor..jalan2 cuci mata je..aku cuma beli barang kecik2 je..jeling2 je tgk periuk..mengenangkan space kete tak muat..haha..
penat jalan2 situ..makan mee celup kt situ...erm..kali ni balik..tak sempat nak carik mee celup yg best..yg ni pun..oklaa..mengubat rindu..hehe
 pas gi pengkalan kubor..kami gi pantai sri tujuh..*kalo tak silap penuhnya laa..dekat je ngan pengkalan kubor ni..
rania yg gembira dapat main pasir
 syafi siap makan pasir
 rayyan..mmg abih basah..main air
 budak2 gembira dapat tgk keretapi...kebetulan lalu..jalan tutup sebab ketapi nak lalu..dapatla budak2 tgk..
balik dari pantai..singgah bli lokan...malam tu..makan lokan..7kg u olsss...pdhal isi dalam..bukan besar mana pun...kakak aku masak buh serai..bawang..cili sket...buh perasa..blend sume..goreng..aku tukang kacau je..masa bli ni..3 kg rm5...kan ke murah..7kg..dapat rm10 inggit je..hehe

ni raya ke enam..siang nya tu..aku gi kenduri kt umah sepupu merangkap kawan baik aku..adiknya kawen..so mak aku ajak aku lah teman..lps kenduri..gi tgk baby plak..balik umah..dah petang..rupanya laki aku n kakak aku tunggu aku balik..nak gi jln2..hehe..so dh petang..kuar gi bandar kb jap..pastu menghala ke pantai cahaya bulan..igt nk gi medan ikan bakar..skali..tutup la plak..
pastu gi solat kt masjid baru area situ..pas maghrib..kakak aku bawak gi mkn mee sup kt satu kedai ni..tatau la area mana..sedap jugak..tapi sejam jugakla menunggu..hehe..
 ok..ni dah hari raya ketujuh..iaitu...hari kami nak kena balik kl dah...sabtu tghari kami gerak..pas zohor..
lam kete..budak2 tido lah...
gerak kul 2 lebih..kul 5.30..sampai gua musang..singgah kg laki..makan2..mandi2...pas isyak..baru gerak ke kl..tapi byk benti jugak..sebab laki aku ngentuk...perjalanan ok..*agaknya..sebab aku tido...hahaha..kul 3 pagi..sampai umah ngan selamatnya...

 sekian citer raya..dalam satu nafas...haha

2 comments:

sawaNiLa said...

raya sakan nih..btw, baju thomas n friends rayyan tu sama sebijik macam Rayyan kita

strawberi said...

haha..bli online rasanya tuh..hiksss
mmg raya sakan .. :p

Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin

Jom Follow