Tuesday, May 08, 2012

Bila Rayyan menulis

Semenjak dua menjak ni..rayyan dah boleh tulis a-z..alhamdulillah..tu pun sebab papa nya rajin ngajar..asik wat latih tubi je kan..hahaha..ye la..aku kan dah ade anak kecik..dah sebok nak layan rayyan..makanya kalo anak dh besar..dh start beralih arah kasihnya..kalo kecik2 dulu..asik ngan maknya..dah besar ni..tak heran ngan mak dah..bapaknya la yg jadi pilihan..

kalo aku marah2...ape dia heran..bapaknya ade bleh pujuk...erm..mmg camtulaa..kecik2..mandikan..basuh berak..bg susu..sume mak..dh besar..tk heran dah...huhu..eh..luahan plak..ekeke
Anak org lain pun..pandai mcm2 dah kan..tp ni nk citer psl anak sndiri..takkn nk citer psl anak org lain plak ..:p..lgpun utk rekod sendiri lah...nnt dh tua2..eh..anak aku yg sulung tu..start umur brape dia mula tulis a, b, c eh...arr..korg kecik2 dulu igt...tak igt kan???sbb takde rekod...hahaha..kurang2 nya nnt rayyan dah besar..dh tua beranak pinak **oohhh tua dh aku masa tu ...bleh jugak citer2...masa umur dia 3 thn lebih..dh boleh itu..ini..bla..blaa..haaa..gitu..bukan nk membebel tak tentu pasal..hahah..ok..cukup lah membebel  -____-
dulu..rayyan reti tulis certain2 huruf je..ade 2-3 huruf peberet dia..cam H, E, O..arr..tu yg mmg dr dlu dia bleh tulis...so skang ni..alahmdulillah..dh bleh tulis A besar..a kecik..sampai Z lah..eja nama sendiri

tang nama papa...aku tulis dulu sket..sbb dia confuse masa nih
skali skala aku tgk dia menulis..impressed la rasa kan #proudmom ..bersungguh2 laki aku ngajar..aku tukang tambah ble skali skala ade masa nk tgk dia buat keje..


mengira pun boleh jugak...kiranya simple math..dia dh boleh..siap kira guna jari kanan kiri..nt amik video kalo aku igt...

skang ni..lagila senang kan..sebab ade benda alah ni..ehemmmm..papa punya..dh jadi hak milik rayyan..mama pun tak sentuh sgt..huh
insya allah tahun dpn dh bleh masuk skolah..eh..mmg bukan bleh..mmg kena la..sebab ikut tahun..dh 5 tahun la kan..semoga dah besar nnt..jadi anak yang baik dan berguna ye rayyan ..aminnn

No comments:

Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin

Jom Follow