Friday, June 18, 2010

Khasiat lemon

tadi aku pi facial ..beautician merangkap consultant kat tmpt aku buat facial tuh..suh aku amalkan minum air lemon..dia kata utk hilangkan parut pd kulit atau nak putih..kira proses whitening kan..better tambah hirisan lemon pada air yang kita minum..instead of minum plain water je..tambah 2-3 hiris lemon..minum setiap hari..walaupun kesan lambat..tp at least ade la usaha..walaupun muka/ kulit takde masalah..minum je..
ble sembang2 ngan vien (beautician)..dia ckp kalo bawak air satu bekas tupperware tuh..mesti dia akan buh lemon..ermmm..aku pun mmg hari2 bawak air..minggu depan bleh start la nih..

lagi satu..dia ckp..makanan berminyak tak semestinya tak elok..sesekali makan ok je (pdhal hari2 aku makan)..sbb boleh cuci toksin lam badan..akan membersihkan semua toksin yang ade..

slalunya time pi facial..dorg rajin sembang2..masa tu la kuar mcm2 petua..itu la ini la..aku skang pi facial 2 minggu skali..lagipun hari jumaat kan rehatnya panjang.2jam setgh...facial 1.5 -2 jam..sempat sangat..biasanya..mmg aku akan tertdo punya..hehe..
ptg ni..main badminton..waaaah...semangat sungguh..tp main badminton seminggu skali je pun..tu pun kalo jumaat takde hal..

so..ape lagi petua yang mudah untuk cantik dan sihat ..nnt sama-sama kita share eh

3 comments:

Elyn said...

yeke?? kene ikut tips tu!! heheeh tq

INTANKUTERPILIH said...

mah, ko wat facial bape hengget?aku salu wat kat felissa baru rm25 sekali facial...siap treatment lak tuh...murah tak??

strawberi said...

elyn..senang je kan nak buat..hehe

intan..ko punye..murah sgt2 dah tu weh...aku punya amik pakej setahun..hehe..tambahla 1-2 kosong lg dr ko punya.hahaha

Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin

Jom Follow