Wednesday, January 24, 2007

Blook

ni takrifan dr http://en.wiktionary.org

blook (plural blooks)

  1. A book serialized on a blog (weblog) platform.
  2. A book about blogging.
  3. A printed book containing content which first appeared on a blog.
    • 2006: "'Blooks are the new books, a hybrid literary form at the cutting edge of both literature and technology,' said Bob Young, founder of self-publishing site Lulu which organised and sponsored the prize." US cook wins blogging book prize BBC Online, 3 April 2006.


korang pernah dgr tak perkataan BLOOK?
2 hari lps..member aku ade bg soft copy blook nih
before ni..aku pernah tgk blook nih..member aku peminat setia ..suka kumpul buku2 nih
blook ni..aku rasa singkatan dr blog book kot?
blook nih..dihasilkan dari blog...kiranya blog yg dibukukan..jadilah namanya blook..
kalo tak silap aku..ade satu lagi nama..tp aku lupa..
aku dpt soft copy blook mat jan dan tok rimau
setau aku dorg ni cam dah tahap legend kot lam bidang blog2 nih..
maybe ade byk lagi nama lam bidang blog ni..tapi aku jarang amik tau sgt..

kao dikira kisah aku ber blog nih..bermula secara hangat2 tahi ayam ni..tahun 2004..masa tu zaman2 aku baru abih blaja..
member aku yg tunjukkan aku pasal blog nih..zaman tu..aku gila wat coding utk blog..sume nak animate...klaka je tgk blog lama aku...sampai skang tak di apdet..haha..pastu ade la cubaan lain untuk berblog..ade la 3-4 blog yang terbengkalai...
sampai la last year..bila sume kawan2 sebok ade blog..aku sebok gak nak wat blog...tp camtu la..kalo rajin..aku apdet..kalo malas + tatau nk tulis..aku dok diam2 je laa
nak karang ayat best2 cam org lain..aku tak reti..hehe
kesimpulannya..aku ade 2 blog skang yang aktif tp tak brape aktif..haha
kalo aku brangan nak wat blook nih..cam jauh panggang dr api laa..haha...

No comments:

Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin

Jom Follow