Friday, August 02, 2013

Dah 24 hari puasa

kejap je kan puasa..dah nak abih :(..aku suka puasa..antaranya...aku boleh kontrol makan..eceh..sebabnya tak byk masa utk mkn..so..masa yg ade..bukan diisi dgn byk mknn..tp lebih byk minum air masak...yeaa..
tak sampai seminggu lagi nak raya..esok aku dah balik kampung...hehe..best kan..so hari ni last kije..pastu amik cuti sampai 2 minggu ..sakan ko..hahaha..tapi kalo balik awal..masuk je la kije awal..saje apply..in case ade urusan lain nak setel..hihi

persiapan raya..takde ape sgt..sbb bukan beraya kt sini pun kan...baju raya aku..sepasang je yg tempah..tu pun sebab kakak ipar sponsor kain.d.an terus hantar ke tailor..aku cuma bagi ukuran..tu pun tak bg jugak..haha...suh wat saiz kakak aku je..cuma labuhkan mana2 yg patut..sebab kakak aku lg rendah dr aku...so adjust gitu2 je lah..baju rania pun..kain yg sama..bagi ukuran agak2 je lah..sebab aku tak pro pun nk amik ukuran kan..harap2 oklaa..baju lain..last week aku gi butik yg sebelum ni aku slalu tgk online..dorg ade butik ..so tros gi sana..bli blouse ngan skirt je..cukupla tu..dah ade anak..lebihkan baju anak2 je
baju budak2 mmg dah lama setel..mau tak setel..mak korang ni kije kt kl..hari2 time lunch bleh gi shopping...baju rania ..mmg melampau2 banyak..hehe..baju rayyan..mmg cukup utk beraya..hehe
last 2 week ke ble ...sempat jugak bawak budak2 shopping..sebab nk bli kasut rania..nk tros ukur kan..pastu gi PDI kt sg wang..tudung plak..aku amik je shawl yg aku jual..hehe

kuih raya..tahun ni..tak buat langsung...takde masa ..hari kije..mmg takla kan..lps berbuka ..aku dh flat tros..seb baik laki byk membantu..aku hanya masak utk berbuka..bab mengemas.pinggan mangkuk..kain baju..laki aku setelkan..aku tido awal...pastu..tros bangun sahur je...siap2 utk sahur...camtu je lah..utk mak kt kampung..aku blikan kerepek je..hehe..ala..nt adik beradik lain bawak balik biskut..mau melambak2 nt...insya allah nanti..aku bawak balik bahan2 kek coklat je nt..hehe..

giliran raya utk tahun ni..kt kampung aku..yea yea..hehe...tapi sok balik..singgah kg laki aku dlu..then blk kg aku..tahun ni..sempat la merasa berbuka kt kg aku..hehe..mak aku pun tgh seronok..sebab adik aku akan pindah balik kg..for good...dapat kije kt kb..baik punya adjust..dapat dkt ngan umah..hahah..okla tu..doa mak dan adik beradik termakbul..rezeki sempena bulan puasa dan rezeki baby..alhamdulillah..mak ayah..ade peneman kt kg :)

hari ni kt opis ..ade assembly sempena nak raya..lps tu..ade majlis khatam quran jugak..alhamdulillah..dapat join kt opis setiap tahun...ye la..nk harap kt umah..mmg takde masa la kan..nasib baik kt opis aku..ade buat majlis2 gini..dapat la join :)

sepanjang puasa ni..kesihatan pun sangat2 alhamdulillah...takde kena cirit birit..sebab tk membeli kat bazaar ramadhan pun..masa aku mengandungkan rania dlu je..mmg tak larat masak..asik gi bazaar je..tu mmg redha je lah...hehe...demam batuk ke ape..pun xde..budak2 pun tak teruk sgt..rania ade satu mlm ri tu je..demam sket..rayyan mlm td..pagi ni cam dh ok ..lps mkn ubat..batuk selsema..setakat ni..takde..syukur dipermudahkan puasa utk tahun ini..

insya allah tahun dpn baru nak train rayyan puasa..tahun ni..dia blom masuk 5 tahun pun kan..so tak paham sgt..cumanya..kt skolah tu..mmg hari2 dia puasa...sebab sume kawan2 dia puasa..katanya la kan..so..botol air pun tak bawak...sebab dia skolah petang..sblm gi skolah..sempatla mkn minum dlu..haha...pastu puasa..3 jam je pun kt skolah..tp xpelah...kira okla tu..dia dh paham sket2 konsep puasa..tapi masih belom sepenuhnya

mlm ni ..baru nk start mengemas2 barang...esok..lps sahur..sambung kemas ape patut..then baru gerak...
kepada yang balik kg..hati2 dijalan raya..yang tak balik kg..jangan nangis..hehe

kalo ade masa..nt apdet kt kg pulak..selamat hari raya..maaf zahir batin..ampunkan salah silap sepanjang kenal di alam maya ini :)

3 comments:

Elyn Sani said...

Aku tgk ig ko, hari2 buat kueh. Jeles! Aku yg dok omah ni pun gi beli je kueh kat bazar huhu. Selamat beraya di kampung!!

strawberi said...

Tu pun bkn hari2 apdet..haha..mmg hobi wat kuih..kihkih..cmno tu...tq..selamat beraya jugak

thisni3zahata said...

Slmt Hari Raya...!!!huhu

Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin

Jom Follow