Tuesday, August 20, 2013

Cerita balik kampung.. kami

sebelum citer raya..intro citer psl balik kg dlu..intro gitu..haha..saje ngada2..

aku cuti awal...jumaat 2hb ogos tu..dh last day aku kije..balik kije..masak utk terakhir kali berbuka dan sahur..abihkan stok lauk..pastu kemas sket...nak kemas byk2..tak larat u ols...bulan puasa mmg camtu kan..kurang rehat..mlm tu..tak kemas jugak..laki aku suh kemas.sebab esok..plan nak gerak lam kul 10 camtu...aku cakap..esok je..nak tdo awal..sebab tak larat...ngehngehngeh..bangun sahur..lps sahur..dok termenung jap...nak sambung tido ke..ngemas...kang kena amukan dek laki aku plak..hahahha...suh kemas mlm..aku ckp esok..dh esok..ngantuk lagi pulak..arghh..tak boleh jadik...kemas jugak sket2...berani tido2 ayam je tunggu subuh..lps subuh..tros ngemas..start dr dapur..clearkan ape yg patut...buh baju2 raya lam beg..baju2 basahan...kemas itu ini..tup2 dah kul 10 pagi..hahaha..mmg ter drag jugak..kul 10.30 gitu setel...tapi aku plak nk gi umah mmbr aku..amik tudung raya..so tros gerak gi umah mmbr..pastu  gi jln klang lama..amik anak buah...lam kul 12 -12.30 tghari camtu..gerak ..balik kg...

sebahagian dr baju raya budak2..hehe

bekalan makanan utk budak2 tak poser 



perjalanan balik..mmg ok..jalan tak jem sangat..ye la..org tak cuti sgt lagi kan..kami je dh cuti..cam cikgu skolah plak..hehe...lam kul 5..dah sampai kg laki aku..sempat singgah bazaar ramadhan ..bli mknn...berbuka kt kg laki aku..sempat sahur..esoknya...berbuka umah abg laki aku..then mlm tu..gerak balik kg aku..dapatla 2 hari lagi berbuka puasa ngan mak kat kampung..best sebab dapat merasa mcm2 mknn yang dah lama tak makan..sebab ade adik beradik yang lom balik..time ni la nak eksen ngan dorg..mknn yg best2...asik wassup gamabr2 mknn je..haha

ble sume berkumpul..takde sape igt nk amik gamabr dah..sebab sakan berborak pulak...

 makanan bebruka kt kg..weeee


sate perut ayam..terbaik...


sape pernah makan dadih ni..??sedap sangat...dari kecik lg dh wujud ni
tu je lah dulu..nanti terus sambung citer raya la pulak eh..bye

No comments:

Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin

Jom Follow