Tuesday, May 21, 2013

Instant doughnut mixed

ble masuk kedai bahan kek..tak sah kalo tak beli barang merapu....eh..bukan merapu sgtlaaa...makanan jugak..ade hasil...haaha..mknn peberet rayyan..aku pun suka

nmpk adunan donat nih...wahh..cam best je..adunan ni..kena tambah yis dan air sejuk..


padahal kalo uli sndiri pun..senang je jugak

2 cawan tepung gandum
2 sudu kecil yis
1 sudu butter/marjerin
2 sudu besar susu pekat manis
sedikir garam
1-2 sudu besar gula (aku suka buh 2 sudu...hehe)

air suam..1/2 cawan

aku guna tak sampai separuh..dapatla byk nih..okla..mmg lembut..sebab sama je prosesnya..kena uli..kena biakan doh selama stgh jam..pastu goreng
cuma rasanya..bg aku..tak manis...masin sket..lemak2 gitu kot

tips...goreng guna api sederhana..45 saat utk satu side..

lps dh goreng..tros tabur gula...
atau kalo aku..buh gula lam mangkuk...golekkan lam gula..dh melekat..transfer lam pinggan..haa..gitu..


No comments:

Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin

Jom Follow