Tuesday, March 05, 2013

Sesat

semlm pagi  kan..aku kan..nak gi keje..then aku sesat

damnnnn...
dah 5 tahun kot aku dok area umah aku dok skang..never ever pun aku sesat..hahah...

kisah sedih aku begini...
pagi semlm aku terlambat bangun sket..kalo takde ape2 hal penting..mau aku EL jugak..tp sebab ade event..semlmnya rehearsal segala bagai...nanti permaisuri agung nak datang rasmi majlis kan..so kena la ade ri ni..lagi pulak sebab semlmnya adalah kerja dan balik lmbt sebab ada hal lain...ble balik umah kul 11 malam..masa tu baru nak kemas beg anak2...iron baju sndiri dan baju anak...serta masak utk alas perut yg lapar...maka keletihan adalah berganda..haa gitulah..jadinya sepatutnya bangun kul 5.30..jadinya terbangun 6.15..maka terus rushing..kul 6.45 berjaya kuar umah...sebab agak lambat...maka aku terfikir utk lalu jalan shortcut..ok..percubaan pertama
dari umah aku..ke umah pengasuh..sepatutnya masuk satu simpang yang aku namakan simpang 7e..sepatutnya la kan..tapi ada lagi simpang lagi awal..iaitu simpang sekolah..so aku masuk situ...jalan ni biasa lalu..tapi arah bertentangan la..maksudnya ble balik petang2 ..banyak kali lalu jalan ini..ble jalan besar agak jem..ok..percubaan pertama berjaya..biasanya situ je 15 minit..tapi jad 5 minit sahaja..fuh..alhamdulillah
ok..hanya perlukan beberapa minit pantas...untuk make sure aku akan sampai opis sebelum kul 8..

kisah shortcut kedua plak
so..di lebuhraya bukit jalil tu..tetiba last week nmpk signboard..jalan alternatif ke bukit jalil..padahal bukit jalil tu..kt depan beberapa ratus meter je..tapi jem la kan..so ntah kenapa..mungkin terdorong oleh perasan nak kejar masa..konon kan..aku pun decide..utk nekad lalu shortcut..dengan harapan..laluan aku jadi lebih mudah dan pantas..

ok...lalu 2-3 jalan..lps turn lef right kan..sebab ade je signbod yg sama...skali jalan tu menghala ke kawasan rumah flet dan apartment dengan parking kerete yang sangat penuh..sampai aku confuse ..tatau nk lalu jalan mana..so..aku cam follow je kete depan..dgn harapan..dia nak gi kl gak kot..skali follow..dia masuk parking...alamak..takkan aku nk stop tros..maleww la kan..so cool je..troskan je..follow kete lain plak..skali ..ntah mana2..sampai ke OUG..waa...ade la 10 minit..aku baru buat keputusan untuk patah balik..masuk shell..pusing balik...then lalu balik kawsan flet /apartment...aku cuba laluan lain plak..nmpk cam depan tu..jalan besar..skali jalan punya jalan..sambil nak nangis dh rasa..sesat aku lost and rasa down..blur pun yer..sebab tatau kat mana...rasa nk benti nangis tepi jalan..ngadu ngan mmbr pun..dia tnya kt mana..aku pun tatau nk jawab kt mana...
so..aku tawakal je lahhhhhh...

drive punya drive..nmpk jalan yg biasa aku tgk..iaitu jalan ke midvalley...yer..bagus sangat..opis ko kt jalan tun razak sana...ko bleh gi area midvalley yang mana ..kalo nak di istilahkan..opis ke hulu..aku ke hilir...cesss
maka ..aku ikut je la signbod yang aku rasa membantu...aku amik aje lah pusat bandaraya...lalu federal hiway..then masuk kl sentral..brickfileds kot..sblm tu..bangsar...masuk kl..lalu poslaju..lalu CM Market
Wahh..hebat sangat perjalanan pegi keje..sangat adventure..sampai la aku nmpk bangunan times square..baru bleh tarik nafas lega..nmpk signbod jalan imbi...rasa nk nangis terharu..tahniah utk diri sndiri...sebab kul 8.30 sampai opis..kebetulan ade bekfes besar2an..aku makan dlu..baru naik punch card..hahaha

No comments:

Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin

Jom Follow