Thursday, March 28, 2013

Kampung Mini Olympics 2013 #genius aulad

sebelum citer psl aktiviti sekolah rayyan..ni ai bangun pagi2 buat bekfes ni tau..tortilla roll..ade salad dan ayam bbq bakar kt dalam tuh..hehe
 ade jugak nasik goreng...anak2 style...dorg cuma mkn sosej n carrot je ...so buat gini..baru dorg makan..hehe

semangat la aku bangun..pack sume benda..sebab malam sebelum tu..tatau nape..badan penat sgt..tido awal..so sabtu pagi..kena la bangun awal...siap bawak sume ..air masak..air panas..susu..makanan..biskut2..mcm2 wei..biasa la...mak mak punya style..hahaha..last2 ..bukan abih pun..tp okla dari tkde...pdhal mmg dorg dh tulis..ade jual mknn..tp aku bukan boleh sgt..mknn beli2 ni...*ini sume poyo!!!

ok...ok..citer psl event rayyan ni..cikgu dh inform awal..ade mini kampung olympics..tapi aku tkde la amik port..cuma ade la call cikgu dia..tanya ape benda sume tu kan..so oklaa..tapi tak dabel check..skali..lupaa..lupa yg dorg ade dress code...kena bawak kain pelikat..cehhhh..lupa weh..seb baik ade game yg kena guna kain pelikat/batik..cikgu mmg dah standby..sebab ade je yg senasib ngan aku..lupa atau tak amik port..hakhak..sori cikgu..

ok..sebelum tuh..citer dr awal pagi..lps siapkan bekfes sume...kul 8.15 gerak dari umah..seb baik la wetland tu dekat je..kul 8.40 camtu dh sampai..tros regsiter..dptla goodies bag..ade air mineral botol besar n bekfes bihun goreng..sket je..seb baik tak menyesal prepare bekfes..hahaha...pastu hangin ble laki gi bli air kt stall tepi tu...penat ai siapkan bekfes tau..ngehngeh..bli air je pun...bia la dia kan...*terdengar suara dr bahu kanan..ecehhhh

ni khemah daftar..oh..rupanya combine dgn GA putra heights
selain dari tu..ade jugak aktiviti donation utk rumah anak yatim..parents digalakkan bagi makanan mcm cereal.milo.horlick...kalo tk silap aku..lam buku tulis..suh wat hamper..aku punya la balut ngan wrapping paper..skali gi sana..eh...org bagi camtu je..haha..over la aku nih

ni anak bujang ai....dahla 2-3 hari tu..cikgu baru bagi nota..suh pakaikan rayyan ngan baju putih n suar track...isk..manade suar track..tak pernah bli kot..makanya..jumaat tuh..kul 5 tepat aku kuar opis..sempat gi giant dlu..seb baik ade suar track..tapi baju putih plak dh abih...takpelah...carik2...mmg byk baju putih yg rayyan ade...last2 laki aku pilih jersi ni...ble gi event..eleh...berlambak budak lain pakai baju kaler2...takpe..nanti dh skolah rendah baru strict kan..seb baik aku tak beria cari bagai kan..

 hoi la budak kecik ni..takleh pegang langsung..meronta2 suh lepaskan...suka sangat la dpt lepas bebas..pagi tu..okla lagi..ble dh tengahari..redha je la..tu psl esoknya ...tak esok pun..malam tu..tros badan dia panas..hai la rania....lasak sangat la ko nih
 ade 17 games kot..ke 15..eh..ntah..lupa..ade 15..kena dapatkan 13 cop kot??ade mcm2 game kampung la..mcm main batu seremban, buat layang2..baling guli...pancing ikan..ade yg kena mak je amik bahagian..ade yg bapak je..ade yg anak je..ade yang tiga2 kena jadi satu team...kami join mana yg nmpk tak ramai org...if menang..dapatla cop..tensen je aku..ade satu game tuh..nama ape ntah...ni utk kaum ibu..kna sepak bola masuk gol 5 kali...dua kali percubaan..skali..aku tak dpt..hahaha..kaki ni senget kot...pastu laki aku bising2 ..ckp ape la..sepak bola je pun...helo..kaki ni mana biasa sepak bola bang oii...hahah..pastu tak puas ati..beratur lagi...sepak lagi..tak lepas jugak..kahkah...fine -__-..redha ...

masa aku beratur kali kedua..dorg tgh wat layang-layang..tensi jugak aku tunggu...lama dorg wat layang2..tu yg aku gi beratur sepak bola..konon nk dptkan stamp senyap2..skali kena gelak je

pastu ade lagi satu..main gusti lengan utk kaum ibu jugak...ceh..dengan konpidennya..

kalah jugak oiiii..hahaha...dua kali jugak cuba..tak puas ati...siap tukar partner ..kehkeh..tau tak..rayyan sampai skang masih sebut2 psl sukan dia..aku kalah gusti lengan...cessss...







setelah sume aktiviti ni..berkejar2 nk dptkan 13 stamp tu...gigih ulang main games yg kalah..rayyan pun ade akalah satu games jugak..yg baling tin ngan guli...dua kali cuba..tapi dapat jugak cop..pastu dapatla jugak 13 stamp sebelum masa tamat..tapi ble announce..takde rezeki dapat hadiah..sebab hadiah limited..
rayyan la kecewa...cian dia...ye la..mama salah..mama dah rugi sebab kalah 2 game...ulang 2 kali lak tuh...buang masa utk 4 game jadinya..hahahahah
takpelah..lam goodies bag tu pun ade games mcm2 cikgu bagi..ade gasing la..tutup botol la..dam ular la..batu seremban laa.ape lg ntah
kiranya sume games main kecuali satu je..anyam ketupat...hei...laki bini tak reti anyam ketupat ok..jadi...lpskan je lah..hakhak

 dalam bag tu jugak ade kupon eskrem utk 2 eskrem..so laki aku gi amik kan utk budak dua org ni...
budak ni manja...nk pegang sndiri..org pegangkan eskrem..dia melalak..dpt pegang sndiri..baru puas ati...huh


mkn nasi goreng ..baguss..tak sesia mak ko wat bekal
so..lam kul 12 gitu..dh abih...balik umah..bantai tido...fuuuh..penat ok main sukaneka nih..

No comments:

Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin

Jom Follow