Tuesday, November 15, 2011

Raya Haji hari tu...

haaa..baru nak citer pasal raya haji kan..tapi gambar sket je..sebab yours truly ni kan demam..masa raya ri tu jugak ade kenduri akikah..tp gambar nan ado..sebab aku terbaring lesu lam bilik..harapkan abg aku amik gamba..mmg ade..tapi tk diupload lam fb plak..kalo tak..bleh aku cilok..
balik kg..jumaat pagi..lebih kurang 5 hari la kt kampung..biasala..org kelantan kan semangat beraya haji terlebih sket..jadi agak over kalo cuti raya...hehe
oleh kerana adik beradik ramai..maka tiap2 tahun..akan tumbangla lembu sekor...gilir2 la sape yg nak buat korban..baju raya utk rayyan..aku tak bawak balik pun..maksud aku..baju melayu lah..erm..takpelah..pakai baju tshirt ngan jeans sudah..lagipun konpem dia akan melasak tak igt dgn sepupu2 dia..
lps org solat raya..org yg nak sembelih lembu dh sampai..maka geng2 lelaki kena cepat la makan kan..sebab nak kerjakan lembu yg sekor tuh..so..yg tak berkaitan..pakat ramai2 pi menyebok tgk..bukan jauh pun..seblah umah je tmpt org sembelih lembu..aku tgk jauh2 je..hehe..takut jugak lembu terlps..kang tak cukup tanah aku nak lari..

suka nau bergambar buat peace sign tapi tutup muka

saat-saat terakhir lembu menikmati hidup dan makan rumput

berjaya ditumbangkan
lps tu..dorg sembelih..pastu lapah kulit sume..agak2 kul 11 sume setel la agaknya..pastu..ermm..pastu..aku dh tak sedar ape berlaku dalam tempoh 2-3 hari tu..sebab aku demam..tak kuar bilik..hahaha


No comments:

Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin

Jom Follow