Tuesday, November 22, 2011

Celebrate birthday rayyan yang ke 3 tahun -ala koboi je

hehe..nak jugak bitau celebrate ala koboi kan..bukan tema koboi..tp celebrate cukup syarat je..hikss
18 nov ri tu..bday rayyan..tapi hari jumaat..so plan buat sabtu esoknya lah..tapi dalam masa yang sama..kitorg kena pindah rumah...jadi sebokla ngan urusan kemas umah...ngan umah bersepah2 sebab dok packing barang...*ceh..cam aku yg bz..pdhal laki yg buat keje pindah umah..hehe

ok..sebab aku ala2 free kan..so aku volunteer utk masak..jemput adik beradik cam biasa..jemputan yang datang..mmg dah fixed..adik beradik campur ipar..sume 8..pastu kakak aku bwk adik ipar dia..adik aku bwk kakak ipar n anak buah..so..11 orang je lah..hikss..blom campur budak2 kecik2 la kan..
oleh sebab daging korban masih banyak dalam peti ais..aku decide buat benda yang berkaitan ngan daging..mee rebus la jawabnya..hehe..

sabtu pagi..laki aku sebok ulang dr umah lama ke umah baru angkat kotak..ulang alik ngan kete..sebab umah baru..kt depan tu je..tp takla jalan kaki..kena naik kete jugak kan..maybe beza lam 10 bijik umah kot...ntah..

aku plak..kul 4 ptg baru terhegeh2 bli barang..nak kuar awal2..panas ooo..so tunggu cuaca ok..baru gi brg2 nak buat mee rebus..hehe

balik tros masak..kul 5 lebih dah setel..jemputan pun dh dtg..sebab skali ngan tgk bola malaysia lawan myanmar kan...masa rehat 1st half tuh..tros start potong kek..

pastu baru start makan2..ade tambahan menu jugak..ada nasi dagang ..kakak ipar adik aku buat..so..mkn ptg sampai mlm utk abihkan sume tuh..hehe

pastu layan gambar je lah ..hehe
kek tempah kt kedai kek area umah je...oven sndiri dah masuk kotak okei..


benda yang di aim dulu adalah kereta hiasan

jilat icing je...hehe




hidang ngan periuk je..kata koboi..hahaha

syafi 8 bulan

mee rebus

9 comments:

Mama Datt n Dania said...

hepi belated bufday ayyan!


aunty suka nengok baju ayyan. mama beli kat mana?

hiks!

Izza - Jiejah said...

meleh air liur tgk mee rebus ..haissss nasib x ngandung hahaha

strawberi said...

TQ mama dattdania...baju bli kt jakarta...hiksss..shaun the sheep

jiejah...msk sndiri..senang je..hihi

plug2pin said...

happy belated birthday rayyan...
comel la kek

strawberi said...

tq auntie p2p..hehe

kek tempah mmg comel..hikss

Mrs Z said...

selamat hari lahir rayyan....

pssttt..mee rebus tu nmpak sedap..

strawberi said...

tq auntie..hehe

err..sedap ke tak..kena tnya org yg mkn..kalo tnya tukang buat..sah2 masuk bakul angkat sndiri kot..hahah..

Misz HoNey said...

hepi belated beday rayyan..

hasya xpenah gi beday rayyan pon..ekekekekke

strawberi said...

ekekke..thn dpn aku wat kt umah baru..konpem ajak ramai2...kalo ko tk dtg..siap...hehe

Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin

Jom Follow