Friday, September 30, 2011

syawal dah abih..

dh dua hari abih syawalkan...jadinya..abisla sesi open house...tp lps syawal lagi banyak jemputan..tapi kenduri la plak...penuh dah jadual untuk hujung minggu nih..uhuhu

ok..citer psl open house syawal yang baru berlalu ni..kita himpun dalam satu post saje..takyah ngengada nak buat byk2 post..sbb gambar sket je..citer pun psl makan2 je..hehe

lps raya...minggu kedua syawal dah ade di kl..tapi tk gi mana2 open house..sbb tkde jemputan..masih ramai yg blom plan open house agaknya..jadi kami laki bini beraya di lowyat dan lepak2 umah kakak aku je

minggu ketiga syawal..kebetulan ade extra cuti hari malaysia..(masa ni laki dh takde..so..pandai2 la gi open house ngan rayyan je..hiks)
open house merangkap gathering rakan2 forum/fb bertempat dirumah kak fiona kat batu caves..patutnya pot luck lah kan..tp aku gunakan alasan tk ade laki sbg utk tidak bawak ape2 juadah...hoho..kejam kan..tapi ye la..nak siapkan anak sorg2 pun rasa kelam kabut...jadi..aku cuma menghadirkan diri..tumpang kak pia..sbb dia umah dkt ngan aku..hehe..stgh hari jugakla kat sana...lagi la plak..tuan umah dah sediakan macam2 juadah..dari nasi beriani, gulai darat daging, triffle, dadih, kek cekelat, soto dan mcm2 lagi..yang dtg bwk mknn mmg la lagi banyak..jadi..keje kami sume ..makan..pot pet pot pet..makan ..pot pet..tu je laa..


esoknya..sabtu..open house kt PJ plak..umah kakak ipar kakak aku..kt IPD PJ..ehem..kita tumpang org lagi skali..yang jadi mangsa..adik aku...sbb umah dia..kat bangi..bleh la dia dtg amik kakak dia ni kan..hehe..sblm gi pj..kami gi umah kakak aku kt bukit antarabangsa dulu...dah gi raya kt PJ..makan nasik dagang, satey sume..makan kenyang2..balik umah..dok berdua ngan rayyan..ahad..masa utk berdua2an ngan rayyan la..buat ape2 yg patut keje kat umah tu kan

last week of syawal..sabtu tuh..majlis rumah terbuka opis aku la plak..menu mknn mmg banyak sgt la..sbb satu department..wajib sediakan satu set menu..dept aku..dpt menu lemang, nasi impit dan kuah kacang..jadi..dtgla awal sket..sblm majlis start 10.30 pagi -1.00 ptg...utk siapkan apee2 yg patut..then majlis start..rayyan mula la dpt geng..tu gamba dia ngan anak mmbr aku..kira partner in crime dia la..asik berlari sana sini..lantak..janji gembira...kul 1 lebih blk..tdo..bangun ptg...abg long dtg amik..gi lepak kat nilai sampai ahad





ahad..ikut abg aku gi kenduri..then gi beraya kt umah adik aku..ntah dh brape kali pun gi raya bangi tuh..hehe...lepak sampai mlm...


blom lagi citer open house dept masing2 time hari keje...pendek kata hari2 makan free..best2 plak tuh..sume buat grand2..


ni dah masuk bulan oktober...byk jemputan kenduri plak..nt la..kalo rajin..update psl kenduri pulak yer..kalo tak..bersawang saje la..hihi

No comments:

Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin

Jom Follow