Friday, February 12, 2010

miss me?


kenal tak saya?..saya rayyan la..tu gamba saya umur 3 hari..saje mama layan blues agaknya..tiba2 tempek gambar saya masih kecik..now saya dah besar sket..nak masuk setahun 3 bulan dah
dulu hari-hari mama amik gambar saya..skang dh tak..agaknya mama malas nk layan saya nangis..sbb berebutkan kamera atau enpon..

ok..ni gamba saya yang terbaru..mama snap guna enpon masa saya dlm kete..ni masa baru balik dr umah ummi saya (pengasuh saya la tu)



skang ni..saya dah panjang akal..mcm2 pe'el dan ragam..
hobi saya, kalo mama masuk dapur..saya akan tolong mama kat dapur..samada kemas bekas2 tupperware mama atau tolong papa basuh kain...
mama dan papa kata saya tak reti dok diam..tapi biasala kan budak2 kecik cam saya..mmg la gini..saya hanya akan dok diam kalo tengok iklan kat tv..hehe..

simple2 word..ade la saya bleh ckp sket..ade benda yg mama dan papa ckp..saya bleh paham..
kdg2..saya teringin naik turun tangga kat umah..tapi nnt mama terjerit2 ckp no..no..no..saya paham..tapi saje cuba naik jugak tangga tuh..kalo mama tinggi suara sket..baru la saya tak naik..takut kena cubit..

pastu saya suka main bukak tutup pintu almari saya..tapi bile je saya pegang pintu almari..mama atau papa akan sound saya dah..tensen kan..sume tak bagi..suh saya asik main mainan je..bosan la kan..

selalunya malam2..papa akan ajak saya berlatih tenis..lam umah je pun..saya akan guna raket comel saya yg nenek saya kasik..

itu je la aktiviti kat umah kalo malam2..
rasa kejap je dok umah..dah kena paksa tido..biasanya kalo dah tutup lampu pun..saya akan sambung aktiviti saya lagi..saya sanggup tahan mata..tanak tido..pastu mama bebel2 suh saya tido..sbb dh tgh malam..ermmmmm...

korang sume pegi mana cuti panjang nih?papa saya ckp..dok umah je..rehat2..huhu..saya dah mmg hari2 dok umah..bosan kan..hehe

saya tak balik kg..sbb bulan 3 baru nak balik..che su saya nak kawen..bestnya..dapat jupe sepupu2 yang lain..oklah
selamat bercuti panjang..

17 comments:

Elyn said...

aloo cute nye rayyan masa 3 hari!!! mesti sedap bau die kan?? hehehe

eh kite pernah jumpe kan masa hani sengal beranak kat sepital ampang?

time tu u pun sarat kan??

strawberi said...

kan...best giler bau baby masa kecik2...now asik masyemmm je

haaa..pernah..tp yg sarat tu ..mmbr..dia bersalin lebih kurg wafiq kot..
me masa tu..br 3 bulan..hehe..sbb rayyan lahir bulan 11

Ajipp said...

owhhh rindu sungguh nak cium baby masa baru lahir...
wangiiii...
faliqh skang pon dah masyam2 sket tapi tetap nak cium2 hehehe...
kata anak kan...

faliqh skang ni dah nak masuk 6 bulan...
pon dah besar akal...
tapi tgk perkembangan anak setiap hari sangat buat kita sangat teruja kan...

minah sama ngan ajipp le kije asik amek gambar ngan video anak je...
kalau g outstation lama2 bila ulang tayang video boleh sebak2 la huhuhu...

owhh tetibe rindu nak cium2 faliqh plak...
haihhh...

strawberi said...

ala jipp..tak lama lg..dpt cium bau baby baru lahir lg kan..hehe..tak lama lg dah tuh...hihih..sabe yer..

minah dh lama tak outstation..tak sanggup nk tinggal rayyanlaa

blk keje penat2...tgk keletah anak..kdg2 geram..tp suka..hehe

Ajipp said...

wahhhhhhhhhh kencang sunguh angin bertiup hahahha...
doakan yg baik2 ye...

ajipp mmg tak sanggup tapi klu dah terpaksa kena jugak la kan...
bila boleh angkut tu angkut je skali sbb cam tak sanggup nak pisah lama2...
hahahahha...

haihhhh...

strawberi said...

takde la kencang sgt angin bertiup..takde org lain bitau ..tp baca sendiri..tettttt.....

lily lotus said...

cuti2 ajak parents jln2 kay...

Martuis.Martapau said...

Semekom.....

Nak join sekali bulih?

Ajipp, i miss u.

JM said...

bile la gua nk beranak ni minah... minah.. cube la ko kenal kan kt aku adik2 ipar ke... sepupu sepapat ke.. tolonglah tekel2 kan tuk aku..ahakss...

run run 4 ur lifeeee...

ekekkee

siyes.. sonok tgk member yg ade baby ni.. dpt bwk g jalan2.. makan angin.. syiokk!!

Liza said...

pandai rayyan blogging, nie kira blogger pelapis ler nie

Ninie Fairuz said...

rayyan sangat comel..teringin nak jumpa cubit2 pipi dia..

Selamat bercuti gak Minah..

strawberi said...

lily..pegi bercuti dekat2 je..uhuhu

marts..mana leh tumpang2 sini..ehehe

strawberi said...

jm...pakwe ko nak letak mana..ajakla kawen cepat2..leh aku pi mkn kenduri..hehe


kak liza..hihi...generasi pelapis gitu

tinie..tu la..ble nk jupe lg ek..huhu

Misz HoNey said...

pandainye jm tulis kt blog neh..

ekekkeke..

"bila mau dating sama acha rayyan??" (ni acha lak taip...)

ekekekke

strawberi said...

aku tunggu ko janji nak ajak aku pi mkn umah ko..ko nk masak daging ape ntah..sama cam kenduri kawen ko dulu..SAMPAI SKANG AKU TUNGGUUUUUUUUUUUUUUUUU...ekekeke

JM said...

pakwe aku?mane2? aku ade pakwe ke? ekekeke

strawberi said...

sudaaaa la jm..sayang sayang tu..ko nk letak mana...

weii..fahrin amad ade..ape lg..tekel la...ngeheheh

Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin

Jom Follow