Friday, May 15, 2009

Quick Update-subject: citer last week

bermula dari cerita isnin lps. aku half day coz pengasuh rayyan call mintak suh amik half day. Toilet umahnya tgh di repair..

selasa aku keje cam biasa..ptg blk keje..bdn rayyan panas..

rabu..aku EL..sbb badan rayyan panas lagi..siang tu dia okla..wpun demam..ttp aktif..aku tuam2 bdn dia ngan air asam jawa..mandikan pun ngan air asam jawa..ptgnya panas gak lg..38.5 .mlmnya kami ke klinik ..doktor bg antibiotik utk rayyan


khamis..rayyan masih lagi demam..tak sampai hati nk antar umah pengasuh..aku cuti lagi..kali ni..aku tuam kepala dia ngan ais lak..

ptg..dia dh ok sket..tersenyum riang gembira dah

jumaat..rayyan dah ok..tp muka dia ade bintik2 merah..sahla budak kecik ni demam campak..aduii..tp bdn dah tk panas cuma bintik merah ade kat muka ngan perut dia..
pikir punya pikir...okla kot aku nk pi sabah nih..
tawakal je la..hehe..
so mlm tu..kami gerak pi umah abg aku kat nilai..bermlm sana..sbb sok pagi2 nya nk gerak ke sabah..

nnt aku citer psl trip ke sabah..

6 comments:

marts said...

Demam upanya budak ni. Cian.

strawberi said...

tu la..aku dh terpikir kalo tak jd nk bwk rayyan pi sabah..aku nk antar suh marts jaga..bleh aku pi jln2 wakakak...

auta ok..saje je..kuikui

vagg. said...

budak bulatttttttt
sini ko!
hahaha aku xtahan tiap kali tgk dia pakai kool fever ok
geramnyeeeeeeeeeeeee

strawberi said...

ekeke..aku mmg ade byk stok kool fever..tp ka realitinya..muka dia takla setembam lam gamba..hihi...

Ammal said...

Minah, kalau anak demam, jangan guna ais... tak elok. Cara yg betul ikut doktor, pakai baju yg nipis, lapkan badan dia selalu terutama celah ketiak & kelangkang. Kalau nak mandikan, kena dari kaki ke atas...

strawberi said...

ye ke..huhu..sy tuam hari ke 2 ri tu ngan ais..ehehe..tatau la plak...:p
tq

Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin

Jom Follow