Wednesday, October 10, 2007

beskut raya

sempena dah nak raya ni..aku nk tempek sket gamba2 berkaitan raya..hehe..

ni adalah sebahagian green packet yang aku dpt tahun nih.ni kebanyakan mmbr aku yang bg ..gunanya green packet banyak2 ni adalah utk abg, kakak, ipar2 aku yang takde stok sampul raya..hehe..aku guna sket je..takat utk orang tertentu je..untuk biskut raya plak..aku hanya wat 2 jenis je..ekceli tahun ni..thn pertama aku wat biskut raya..kira amatur la kan..ekeek..dedulu masa zaman dok kat kg..aku slalu tgk je mak aku n kakak2 aku wat..sbb aku plg kecik..maka aku jadi tukang buh ceri atau hiasan je kat atas biskut..menciklaa..tp zaman wat biskut raya kat kg..tak bertahan lama sgt..sbb biasa tak jd sgt dorg wat..eekeke..sudahnya...biskut tunjuk je laa tiap2 tahun..dan tahun ni..aku extra rajin..maka aku berkobar2 wat biskut raya..tp penat rupanya..bahan kemain byk bli..sudahnya ..buat dua jenis..dah la yang senang..ekeke..cornflakes ngan cookies je..hehe..tp tadak gamba laa(pas raya la tempek)

ni biskut yang aku bli semlm..tatkala aku merayau sorg2 di klcc sesambil gi pejabat pos..aku nmpk ade org jual biskut raya kat lobi klcc tu..sumenya menarik..aku bli la 4 balang...mmg la cantek..tp mahai gak..huhu..dahla sket je..tp takpe..cantek je beskut tuh..mesti sedap pada perkiraan aku..kuikui..lam gamba ade 3 balang je..yang oat tu..aku bli 2..lagi 2 tu..beskut ade bijik kuaci ngan bijan ke menda ntah..
tart nenas cam best gak..tp rm19..lam tu ade kat 20 bijik je..tak jadik bli lah...yg best..dpt paperbag tu..hihi..aku suka

ni plak..yg aku order online..semlm gak dpt..kawan kak linda dtg antar..ade biskut orange mousse ngan pistachio yummies ngan kek lapis pruneyang ni antara beskut peberet..kurma delight..order ngan mmbr opispastu ni plak yang dpt pree..hehe...ade beskut makmur, tart nagn ape ntah..yang lam bekas ijau tuh...ade beskut sket2 je..mcm2 la..ade 4 jenis lam tuh
lam bekas mengkuang tu..ade kek lapis prune gak..tp separuh je..sbb dh bagi2 ngan opismate lain..sbnrnya..tu bahagian bos aku..tp dia tanak..aku amikla ngan bekas2 skali..hehe


ni plak..beskut yang bakal aku amik dr mamazieza...dah blk kg nnt baru amik..ni aku cilok kat fotopages dia..hehe..namanya chocolate treasure

igt nk gi kedai jen weekend ri tu..tp sori banget jen..aku sangat bz..huhu...saat2 akhir nk raya ni..mcm2 hal..

then ni ..kepek manda..hehe..
ade baulu..tgh tunggu tokei dtg antar..

br jap td tokei gtau...order kena kensel sume...ade mslh teknikal..ler..sabo je laaa

cam sket la plak beskut raya..tp kalo byk sgt..kang kakak aku bising..mana nk sumbat lam kete..ekekek

td pun br dpt kordial n beskut dua balang lagi...ngan 3 hamper utk bahagian..hehe




1 comment:

beskut said...

aku tumpang bangga
glamer beskut ketika musim2 perayaan
free publisiti
ekekeke

MAJLIS langsung raya kedua kan,Minah?
moga sume selamat yek

ekekekekek

Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin

Jom Follow