Thursday, February 14, 2013

Cuti CNY..kita balik kampung

masa cuti CNY baru ni..kan cuti lama ..kebetulan ade kenduri kt kg laki..so..balik kg la kita
jumaat malam gerak tu..dahla lately ni aku mmg byk kije sgt kt opis..asikla balik malam...kul 10..kul 11..ble sampai rumah..rania tak tdo lagi..tgk aku..cam seminggu tak jupe..mmg kesian lah..so ble sampai malam..layan la dlu anak kan..holoh..holoh...cian anak mama..ditinggal2kan...
jumaat lps pun..sama jugak..cuma awal sket..kul 9..so blk umah..umah dh siap berkemas..kain dh berlipat..waahh semangat laki ai nak balik..ermm..so pikir2..tros je la balik..penat tu tolak tepi lah..*isteri mithali sgt ..hewhew

tros kemas2..kul 11 lebih gitu..gerak dr umah..singgah umah kakak..lepak2 dlu..kul 2 pagi baru gerak..sebab tgk jalan pun clear..kalo jalan jem,,..mmg tido umah kakak dlu..then pas subuh baru gerak...so gerak kul 2 pagi...masuk kete..aku tros tido..hahah..mithali la sangat kan..hewhew..
budak2 pun tido..rania dh bahagia tdo lam car seat dia..rayyan pun tido..aku pun..ape lagi..membuta la jugak...dh subuh kot baru aku sedar.kt mana ntah laki aku benti subuh...tu pun sambung tdo lagi pastu..sedar lagi skali..dh kul 9 pagi kt bandar gua musang..gi toilet..tukar pampers rania sume...gi bekfes..heaven dpt jupe nasi kerabu..hehe

pastu sampai umah kak ipar...kul 11 pagi..tak rehat sgt..tros buat kije...eceh..tu pun nk citer
ye la..nk kenduri kan u olss..so banyak kije...so no gambar ok..maleww la nk snap2 gambaar...lagipun pakai kain batik..mana nk letak enset ni..bukan ade poket suar pun..jadinya kt kg..kita abaikan enset gitu..



ni dorg dh siapkan pelamin utk sanding...btw..ni kenduri sebab anak buah kawen..kalo blk kg laki aku...mmg dok umah ni..ade kakak ipar..i ols dh tkde pak ngan mak mertua..sob..sob
so ni anak kakak ipar yg kawen..
citer kenduri biasa2 la kan..makan2..masak sndiri
ohh..kt sini kan..masih masak2 gotong royong ..kalo kt kg aku..jgn harap la..mak aku mesti tempah catering je..hehe..sebab tkde org nk tolong masak...tp kt sini..masih meriah ngan gotong royong..
kenduri plak..siang makan lain..malam kenduri lain
masa hari sabtu tu..malam..ade akad nikah..ade jugak solat hajat
ahad kenduri kawen..ahad malam..makan2 utk maulud..isnin..kenduri belah lelaki..haa..mmg banyak kali makan2 nya

yg tak bestnya..rania demam...1st day ok..malamnya tu la..elok nk tdo dh...dia muntah..byk sgt..tros tido...esoknya badan tros panas..pastu merengek2 sepanjang masa..takleh  berenggang langsung..haiyoo penat ok asik berdukung..i'm not complaining..just sharing je.. :)
so melayan dia je la..pantang org tegur..tros menangis meraung..sudahnya 3 hari kt kampung..suara dia dh serak..rock giteww..



hari isnin..masih demam..berair je mata tuh..huhu

 mlm2 mmg tak tdo la aku...tdo2 ayam la..sebab asik tuam kepala dia ngan air daun ape ntah..sebelum tu..ade gi klinik jugak..amik ubat demam biasa je...
pastu esoknya panas lagi..mmg tak gi dahla..jauh oi klinik..bukan dekat..so saba je la..berdoa semoga rania ok dan cepat sembuh..dah last day..baru dia ok...demam je la ok..batuk selsema plak yg teruk..pastu pass baton kt rayyan..last day nak balik tu..rayyan ngan papa plak demam..alahai..lam kete otw balik..mmg rayyan tido je sepanjang masa...

gerak dr kampung pun dh tghari..so sampai kl dh malam..singgah melawati sebab nak amik ubat...nak gi klinik kt umah..sure nya dh tutup..so singgah je la klinik yg biasa pegi kt melawati..klinik idzham..meriah u ols ngan ubat-ubatan..sebab rayyan demam panas..masuk ubat ikut bontot..pastu dpt ubat demam..selesema..batuk ..antibiotik..pakej la kan..
pastu cam dh ok..skali pagi semlm.panas balik...so tak skolah la semlm n hari ni..cian dia..pagi semlm meraung2 tak bagi aku gi keje..alahai..mama takleh cuti la sayang..
rania plak..hari tu demam...pastu baik..malam tadi demam lagi  :(
papa plak..demam ngan batuk selsema jugak
seb baik la aku sihat..stakat ni..alhamdulillah..boleh jaga dorg..


No comments:

Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin

Jom Follow