Friday, January 04, 2013

Inspirasi Dapur

masa tgh buat renovate rumah dlu..biasala..mesti google2 cari gambar dapur lawa2..pastu hari2 tenung..tilik segala bagai..pastu berangan..hehe...ni salah satu gambar yang aku suka..hihi..
aku suka sgt nak ade shelves kt dapur camni..jadinya..aku jadikanlah gambar ni sebagai inspirasi..



dan ni projek terbaru dapur kitorg..lmbt jugak nak setelkan satu2..ye la..sume kna bli ngan duit kan..ade duit ..buat kitchen cabinet sket...pastu psg hood hob plak..pastu psg sinki plak..last skali..shelves ni la...penat aku berzikir tepi telinga laki aku..hahah...bagitau nak camni..camni..siap print..letak kt dapur...laki aku pun stuju..maka senin lps..kami ke ikea..carik shelves...walaupun lam gambar tu..shelves kaler putih..tapi laki aku ckp..hitam ok..so kita pilih hitam..konsep hitam putih kan..tak kisahla mana2..janji ade shelves..bracket tu plak...amik yg stainless steel dan tahan berat sket
kayu tu..bli kt ikea rm59 sekeping..bracket tu rm29 satu..bli 6..utk menampung berat.
aku sbnrnya nak bli lagi botol2 tu..tapi laki aku ckp..takyah..grrr...takpe..nanti aku bli jugak kalo gi lagi..banyak benda bleh buh tau..
maafkan la tmpt letak tisu tu...dah takde tisu..lupa nak ganti baru..hihi..tak abih susun lagi barang..tapi ngada nak amik gambar dah..buku2 tu pun ade lagi...aku mmg saje nak letak buku2 resepi kt dapur...hehe..konon nt senang nak masak..pdhallll..balik2 menu sama je..kuikui

sama tak? hihi..tak sama takpe..janji aku suka...

4 comments:

Eliss Mie said...

kita berkenan jugak nak gantung rod besi macam tu tapi hubby buat2 tak dengar jer :p

Nurul Ain said...

cantik..bg sy ilham pulak..sy ada penggantung je tp tak de rak

strawberi said...

ellis..kalo nak..kna bagi hint banyak2 kali..hahaha..lagi satu siap sedia ngan jwpn..msti dia tnya nt..kalo psg nak gantung ape..tros bg jwpn pjg lebar...hihi


nurul ain..senang ade rak..takyah asik bukak pintu kitchen cabinet kalo benda yg sama..asik guna je..jenuh nk bukak tutup pintu ..hehe

yatie said...

PENGGANTUNG TU LAWA...BOLEH GAK LETAK TEMPAT BUKU NIH...

Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin

Jom Follow