Thursday, January 03, 2013

Hola 2013

bz la plak..bukan bz ape..bz cuti..ahaha...last week..aku cuti sbb pengasuh mintak cuti..then hari jumaat tu..bawak rania dtg opis..sebab malas amik cuti lama2 kan..tapi penat la plak melayan dia..so weekend tu..gi meniaga kek kt subang parade..isnin cuti...pastu rabu..pengasuh mintak cuti lagi..redha je la..makanya..hari ni baru keje..so sebelum update psl banyak benda lagi...aku sembang2 je laa...

sebab ni awal tahun..kita wat review sket psl tahun lps...

AMAL NUR RANIA
awal thn lps.. pada 31 jan..aku beranakkan rania..alhamdulillah dengan rezeki Allah swt bagi .dan sume dipermudahkan..berpantang kan rania kt kampung..yeaa .ble dh ade rania..cepat plak masa berlalu..tahun 2012 ni jugak.aku nekad nak bagi EBM kt rania..dapatla rania minum susu badan sepenuhnya selama lebih kurang 8 bulan..masa ni baru tau susah payah nak pump susu ...agak mencabar sebenarnya tapi seronok..cumanya rezeki rania tak lama sangat...sebab budak kecik ni suka menggigit ok..abih luka2..sangat la sakit..kalo dia menyusu..mmg kuar darah..so aku tak berdaya lagi nak pump dan terpaksa benti sepenuhnya baru2 nih..lebih kurang 10 bulan lebih..rania dah minum susu botol sepenuhnya..sedih jugak..tapi dah tak boleh nak wat ape..mcm2 ubat buh..tapi tetap luka tak baik2...huhu..redha je la

RUMAH
banyk suka duka jugak lah tahun 2012
awal tahun..bersalin..sblm bersalin tu..kami pindah umah sementara..sebab umah lama owner dh jual..masa ni..kami lam proses bli umah baru jugak..tapi sebab yg umah lama kna kuar..umah baru blom setel..so menyewa dlu ..bz pindah2 ..byk kotak tak bukak..dok tak sampai setahun..dapat pindah umah baru..alhamdulillah..walaupun mcm2 hal kami hadapi...masa aku lam pantang tu jugak...bawak kes ni gi tribunal..pastu dh setel bab bli umah..amik kontraktor nak renovate umah..kena tipu la..redha je la jugak..tapi sume ok..bulan 10..kami pindah masuk umah baru..alhamdulilllah..sebab sume setel..dapat jugak kami pindah..walaupun tak sempurna mana lagi rumah tu..mean..byk lagi nk buat laaa..hehe..tu tunggu fulus byk..baru setel kot..ahaksss.

PERSONAL
takde la ape citer sgt pun..hehe..cuma umur dh makin meningkat..tahun ni jugak aku start balik bisnes kek...awal tahun ri tu..bisnes baju2 baby..ahaksss..tapi dah lama tersimpan lam kotak2..malas plak aku nak teruskan...hihi..pastu jual felinna lah..mcm2 je kan aku nih...sebagai blogger plak..awal tahun ri tu dpt jemputan untuk tgk final masterchef 1..tapi aku kan tgh sarat mengandung...laki pun tak izinkan..sedih..tapi redha...haha...then dapat jemputan belajar memasak free masa bulan puasa..sgtla best
minggu lps jugak..aku join bazaar kt subang parade utk jual2 kek...saje mencabar diri sndiri..ceh..mencabar...haha...ye la..mmg agak mencabar pun..ngan budak2,...wat kek kt umah..pastu sehari suntuk dari pagi sampai malam jaga booth...ok..tu citer nanti..

RAYYAN
rayyan plak..tahun ni dh masuk 5 tahun...dah besar pun rayyan..minggu depan dh start skolah kt sini ..dh nak skolah..nak boleh harap jaga adik...cuma kdg2 rayyan yg kalah ngan adik..adik mmg suka buli abangnya..ahaksss

.so pengakhiran tahun 2012..akhirnya dapur aku siap..hehe..tp lom sempat buat entry psl dapur...nanti la sambung entry utk tahun ini..

kesimpulannya..banyak suka duka yang kami sekeluarga lalui sepanjang 2012 nih...sume tu pengajaran dan pelajaran utk dijadikan pengalaman hidup..inilah kehidupan..so harap2 2013 ni..sumenya akan jadi lebih baik....harap2 aku pun makin kurus...ahahaha..semoga aku berjaya dalam bidang yang aku buat...semoga korang pun sama..

No comments:

Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin

Jom Follow