Monday, August 08, 2011

Suatu Ketika : Cita-citaku nak jadi ANGKASAWAN

Lepas je angkasawan pertama malaysia balik dari angkasawan..rata-rata jika ditanya budak kecik..mesti nak jadi angksawan..hiks..aku senyum je kalo dgr budak2 nak jadi angkasawan..sebabnya...akula salah sorg yang nak sangat jadi angkasawan dulu..cumanya aku nih terbalik...aku minat nak jadi dulu..tapi lps heboh citer program angkasawan..aku dah tak minat..hahaha

ok..begini ceritanya...mungkin ramai jugak yg sama cam aku...
dulu-dulu..aku mmg suka bab aerospace nih..minatla kalo nmpk telescope yang boleh tgk bintang tuh..tp ye la..bukan ade duit nak bli pun kan..cuma simpan cita2 je laa..
then pada tahun 2003, kerajaan malaysia lancarkan program angkasawan..haaa...aku ingat tau...SEBAB..aku la orang yang alert benda nih pada masa tu..dan tanpa buang masa aku register...jangan memain...masa ni tgh blaja kat U lagi..aku dh register program angkasawan..kira sheikh muzaffar pun register program nih..online jugaklaa..ini buktinya..masa ni 19 november 2003


berkobar-kobar semangat nih..then tak silap aku..program ni..tangguh ke ape ntah...sbbnya tahun 2005 baru second phase..


then masa ni dah keje..so ade la kena update maklumat sume...dan masa ni..aku masih berkobar-kobar lagi
..then ade la beberapa emel susulan

pastu ade ujian kelayakan pertama..suh pilih lokasi..then aku apdet profile..pilih yang terdekat..subang



tau tak nape pastu aku dh putus asa...hahah..sebabnya..kul 5 pagi nak kena ade kat subang untuk ujian..kul 5..what???..pastu kena lari 3.5 km dalam masa 20 minit..aduii...lumba lari kt skolah pun aku tk pernah join..makanya takyahla aku mimpi untuk jadi angkasawan..kalo dah ujian first pun aku dh kecut perut..hehe..mmg kuburkan saje niat tuh..

then pastu ade la aku follow jugak perkembangan..sape yang terpilih dan cerita2 dorg..saje suka2 je la..cuma bg sokongan dari jauh je lah...hehe..

pada adik2 yang berminat nak jadi angkasawan..sila training lumba lari dulu..hihi







No comments:

Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin

Jom Follow