Tuesday, August 23, 2011

aku dan puasa



erm..aku dan puasa pada tahun ini...aku jadi semakin malas nk menaip utk update blog..walaupun org lain update blog hari2 psl mknn berbuka
aku nih..berbuka kt umah ke kt luar ke..sume mls nk update..ok..mungkin jugak sebab pembawakan..aku jadi agak alergik ngan makanan..aku jarang tgk blog yg ade mknn..kalo tgk pun sekadar pandang..tkde nafsu pun..haha
Asian food channel kt astro pun aku jrg tgk tau..sbb terasa2 nk muntah tgk sume mknn..hanya tgk sesekali tgk pada jenis rancangan..kalo byk ckp2..aku bleh tgkla..tu pun kalo bosan tahap dewa

berat badan dari sblm puasa..mmg asik turun..well..good news ke tuh..ahaks..terasa kurus sket...tp buncit diperut..hikss..opss..ade isi ok..dah 16 minggu=4 bulan
selera makan..mmg kureng lah..tambah plak seblm puasa hari tu..mmg langsung takleh mkn mlm..euww..diet kah..hiks..alhamdulillah dibulan puasa ni..bolehlah makan..sblm puasa..terbyg2 la camne nak puasa...sbb hari tu hanya boleh mkn siang..ble malam menjelma..otomatik nafsu mkn tros tertutup
now dah masuk bulan puasa..berbuka ngan kuih.kena cari kuih yg agak mengenyangkan..then kul 8.30-9-10 camtu br mkn nasi..tu pun suku je dr yg dibeli..sahur..langsung tkleh mkn..hanya minum air saje...ade jugak cubaan utk makan..maka hasilnya..muntah dan muntah..pas berbuka muntah..pas sahur muntah..sehari 2-3 kali muntah...redha saja lah..baby lam perut mmg notti..saje nk menguji aku..uhuhu

ckp psl mknn..dibulan puasa kali ini..adalah paling sadis..ble tiap kali berbuka..jadi pengunjung tetap bazaar ramadhan..kdg2 sampai naik bosan..org lain pi skali skala..kami plak terpaksa..sbb sampai skang masih tk bleh masuk dapur..cuma hari minggu..paksa diri utk masak mknn plg simple utk rayyan spt bubur atau nasik goreng..hehe
dan ble asik bli je dibulan puasa..maka dalam seminggu..skali atau dua kali..harus la kena cirit birit..maka itu pun terpaksa redha jugak :(

laki aku pun kena redha jugak..sbb dia mmg sahur jenis mkn nasi..maka ble nk sahur..dia kena kuar bli mknn..ohh..kesian..tp nak buat camne..yg mampu..aku tlg panaskan mknn je..dan  byk la benda lain..yg masih tak mampu buat..spt..basuh pinggan..alergik dgn bau sabun..euww...maka blk raya..perhatian buat kuarga aku..aku tak masuk dapur..basuh pinggan/gelas...weeeeeee...ops

puasa lagi tinggal seminggu kan..kejap je..hari tu asik pikir camne la nk lalui bulan puasa dengan keadaan camni..tp alhamdulillah..berjaya puasa penuh sehingga hari ni..sok lusa..wallahualam la kan..insya allah boleh..
selamat meneruskan puasa semua!!!!1

6 comments:

Izza - Jiejah said...

last year akak peknen 4bln gak tp huhuhuhu sadissss lasngsung x leh puasa . mabuk kepayang dan bila pukul 10pg perut dah pedih x henggat . bkn leh mkn pun , just minum milo suam jekk ..
raya pun masa tu x lalu mkn lagi huhuhu sabar ajek la bila teringat hehehe

strawberi said...

seksa kan...lagi plak pastu kena ganti..moralnya..jgn ngandung time bulan poser eh..ehehe

ceknadine said...

hi minah.. lama x berhubungkan..
sama laa kita.. tp alhamdulillah cekna ok plk bln puasa ni.. baru ok sebelum tu... hadoii... kepala pusing je...
take care ye.. selamat hari raya..=)

ceknadine said...

hi minah.. lama dh x berhubungkan.. sama laa kita..16 mggu.. hehe
tp time puasa ni alhamdulillah ok.. baru ok je sebelum tu.. hadoii.. kepala pusing je..
k take care.. selamat hari raya..
lama x gossip kan.. =)

Ammal said...

Ala.. kesian adik Strawberry ni... Apa nak buat ye dak? Nasib orang perempuan.. huhuhu... sabar ye. Tak lama lagi, ok la tu.

Selamat Hari Raya.. maaf zahir batin...

nadja said...

hai lama juga tak jenjalan sini.. bukan sini jer.. blog sendiri pun tak terjalan.. hehehe congrats... pregnant dah berapa bulan.. biasa la byk alahan.. sabar ye.. selamat berbuka n slamat hari ghayer.. :)

Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin

Jom Follow