Wednesday, November 25, 2009

Laksa Johor

malam td..first time buat laksa johor..dah lama dok cari resepi yang senang2..slalu jupe yg susah2..mcm2 benda nak kena buh..lagi satu..asik tangguh je ble nak wat..ni sbb spaghetti banyak lagi lebih..nak tanak..cuba jugak la buat.
walaupun gambar tak cun mana..tapi sedapla jugak pada tekak aku nih..hahaha (naik lif tekan sendiri)


saje wat banyak..ri ni bawak ke opis..

sonang aje buat nya..
rebus ikan..asingkan isi..blend

tumis bawang besar dan bawang putih yang diblend..campur cili boh ..serai yang diketuk dan rempah kari ikan..
masukkan isi ikan yng diblender...buh santan..buh air asam..siappppp...

harapkan si intankuterpilih nak masak laksa johor masa dok ngan dia dulu..mati kempunan la aku..nama je orang johor..tak pernah masak laksa johor utk aku..wakakakka..larikkkkkk


7 comments:

Pinkyfrogshop said...

Kalau ada daun kesum, bunga kantan campak dlm kuah..nyam. Nak lg power kena letak kerisik.
Sedapkan laksa johor..buat aku lapar le SB. :)

ArPeGGiOS said...

aku yang johor nih pun tak pernah cuba buat. malu aku tau ....

strawberi said...

IE...lg sedap eh letak kerisik...ms pi kedai runcit bli bahan.tk pasan kerisik tuh..
daun kesum sume tuh..kalo msk byk..nnt aku buh..mls nk buh sume..hihi...nnt msk lenkali btol2..


miza..cuba la msk...mintak resepi ngan mak ko..nnt kasik aku mkn..mesti besh..hihi

Misz HoNey said...

wakkaka

aku stuju bab intan tu..

akakkaka

strawberi said...

manda pun sokong statement aku kan..gimme five manda..hahaha

INTANKUTERPILIH said...

oit apa nie...ingat aku tak reti msk ker laksa johor tu??aku sajer taknak tunjuk skill jerk...nanti korg jeles...eleh..meh turun jb la, aku msk kasi korang sampai jilat kaki...

strawberi said...

eleh..sudaaa la ko intan..huh

Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin

Jom Follow