Friday, March 17, 2006

15hb march..2 years ago

erk..terlambat dua hari..hehe..15 mac..2 years ago..aku masih lagi blur..sampai di opis, lapor diri di bahagian sumber manusia untuk sesi latihan praktikal di sini. Masa tu, aku di brief sket2 berkenaan opis yang bakal aku diami untuk tempoh 3 bulan. Pada hari yang sama, aku ditempatkan dibahagian IT, aku sempat la berkenalan ngan sume staf kat sini.Sume nampak ok je dan yang pastinya..dorg sume peramah dan meriah gitu..hehe..Erm..camna ek aku tiba2 tercampak kat sini..sume ni sebab budak rumah my sis yang keje sini..iaitu budak intan..dia la yang rekomen aku praktikal kat sini, so aku apply la dgn bantuan dr si intan..tak sangka lak rezeki aku kat sini..MACIH INTAN..dalam masa 3 bulan aku praktikal..banyak la gak aku blaja..err byk ke?hehe..walaupun byk main2 gak..tp at least, ade ilmu yang aku dapat..daripada 0, aku timba pengalaman kerja dan juga kerja ikut deadline nih..hehe..
Sempat la merasa 3 bulan keje tanpa gaji ( no allowance beb..huhu)..seb baik ade my sis yang menyara idup aku..
Lepas abih praktikal, aku keje part time dan jugak ade keje lain..pastu bos tempat praktikal aku offer aku keje untuk gantikan ade sorg staf yang cuti bersalin. So, start dari situ la aku keje di tempat skang nih..bermula dari seorang projek staff. Lepas keje 5 bulan, kebetulan ade interview untuk jawatan tetap..aku mohon..dan rezeki gak..dapat keje walaupun tak seperti yang aku mohon, tapi untuk permulaan dan untuk timba pengalaman aku terima offer.
Kini, dah genap 2 tahun, aku bersama rakan2 di bahagian aku nih, macam2 pengalaman aku timba..ade suka, ade duka..pengalaman yang sgt berharga dalam hidup dan takkan dilupakan.


No comments:

Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin

Jom Follow