Wednesday, August 20, 2008

Program sempena ramadhan

bersempena dengan ramadhan yang bakal menjelma tak lama lagi..aku ade join satu program kat IG..so ni aku nak war-warkan pada yg lain..korg leh join gak..
ni adalah kutipan derma untuk anak-anak yatim..tmpt yg aku prnh pi dulu..n kitorg dh prnh wat program untuk anak-anak yatim baitulfitrah kat rawang ni..kali ni..insya allah aku dan mmber (kak pia) akan gi sana.lam minggu ketiga poser..utk menyampaikan sumbangan derma dan barangan lain.
pada sape2 yg nak byr fidyah pun..amatlah dialu-alukan..nnt aku tlg blikan beras,..n sampaikan pada ummu liza (pengetua baitulfitrah) beras2 fidyah korg..hanya bank in kan duit utk nilai beras..utk 5kg, 10kg atau 20kg..sape2 nak join pi sana pun bleh gak..bleh hubungi aku..untuk keterangan lanjut..marilah kita sama-sama membantu mereka yang memerlukan..mungkin bantuan anda..boleh menggembirakan mereka di hari lebaran nnt..walaupun dengan hanya rm1..terima kasih

selain itu..ade byk lagi aktiviti lain di bulan ramadhan ni..ade program tukar2 kad raya, biskut raya dan mcm2 lagi..program tadarus online pun ade..sape nk join..register la yer..
dan mcm biasa..aku jd dj online..hahaha...nnt dh on air..aku online kat blog..(kalo aku rajin)..hehe

1 comment:

Anonymous said...

Salam,

Konsep fidyah perlu ada akad, di mana orang menerima itu perlu menerima beras berserta niat fidyah bukan bersedekah. Kalau tidak jadi beras sedekah, dan fidyah pula tidak berbayar.

Untuk rujukan pembayaran fidyah, MAIS ada buat kalkulator fidyah. Bayar fidyah bayar gak, puasa WAJIB ganti.

http://www.e-zakat.com.my/baru/ibadah/kalkulator_fidyah.asp

salman.farisi@gmail.com

Renung renungkan

Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin

Jom Follow