Showing posts with label sabah. Show all posts
Showing posts with label sabah. Show all posts

Thursday, June 04, 2009

Sabah~Day 3-KKIA to KLIA

last day.. dah
so after check out..org hotel dtg pick up kami utk ke airport KK


so..dah siap check in sume..kami mulakan operasi pi borong seafood..abg aku ckp..kat airport leh bli frozen seafood..so kami pi sini la..ape ntah nama kedai..aku dh lupa..tp kat airport KK ni..mmg satu kedai ni je laa..mmg byk giler seafood..tinggal pilih n byr je..pastu dorg pack lam kotak cantik2..frozen seafood ni tahan 12 jam..kat luar peti ais..sblm ais cair..kira ok la sgt kan

pilih2..aku bli sekilo udang..kak ipar aku amik 2kg..kak aku amik 1kg udang..dah abih bli..kami pi mkn..lapar la weii...tak lunch lagi..so pi mekdi..sume order big n tasty..


after makan..aktiviti bebas laa..syahmi...lagi la ber aktiviti bebas..dok merangkak kat lam airport tuh..ehehe

**laju je aku citer..tgh kejar masa ni**
dh siap masuk lam flight sume..kami sume ala2 kepenatan..time ni la baru rasa penat..ramai yg dah tdo..pastu biasala..mkn mlm dihidangkan..sbb flight 7.30 mlm kan..
aku pilih nasik mentega ngan ikan ni..aku sorg je yg mkn..dorg yg lain..tdo..so tapau je mknn tuh..lgpun dh mmg siap lam kotak..senang nk tapau..

rayyan n syahmi..biasala..dpt soft toys..

so..lam kul 10 gitu...sampai KLIA..kami sume tros bli tiket KLIA Transit..destinasi ke salak tinggi..sbb kete park sana..
blk..singgah umah abg long aku jap...kul 1 pagi br blk umah


**tengah rushing ni..nak blk weii..tp aku dok wat sheduled entry..spatutnya publish pagi**

Tuesday, June 02, 2009

Sabah~Day 3-Pasar Phillipine

Destinasi terakhir kami..
lps blk dr kinabalu park, kami blk apartment utk kemas brg..sbb kena check out kan :(
tp dorg bg kelonggaran ..suh kemas2 ...pastu pi jln2...then tunggu utk dorg amik n antar pi airport..so, kami kemas2 n kuar blk..budak dua org ni..dpt baju dr ayah long n mak long dorg..ehehe abg long n kak ipar aku laa tu

dorg pun dh siap..kami pun kuar pi pasar phillipine..atau nama betolnya pasar kraftangan, KK..mana dpt nama phillipine..tatau la kan..maybe dulu ramai org phillipine yg meniaga sini..
so jalan2 lam ni..n aku..tak teruja nk shopping pe pun..just jln2 n tgk2 je..bli la 3 brooch ..tu pun aku amik yg murah je..**dah patah pun dua brooch..ampeh tul**

pusing2 lam tuh..papa si rayyan blikan rayyan anak patung orang utan nih..suka tul si rayyan ni..sbb orang utan ni..ade bunyi..ble tekan tang perut tuh..hehe

pastu..kami pi pasar ikan kat seblah tu je..sini ade jual brg2 kering..and dorg akan pack kan cantek2 cam bli ikan terubuk kat srwk tuh..
so aku bli la ikan bilis, ikan kering, kuih cincin n udang kering..

dah abih bli brg2..kami blk apartment utk antar kunci n tunggu utk airport transfer..janji lebih kurang kul 4 ptg..flight ..mlm kang..kul 730 mlm

cian rayyan..keletihan..hehe

Monday, June 01, 2009

Sabah~Day 3-Mount Kinabalu

ri ni last day kat sabah..so plan ke mount kinabalu..takla mendaki..just nak ke kinabalu park je..
so awal2 pagi..lam kul 6 .gerak ke destinasi..
sini pagi2 kul 6..dah cam kul 7..budak2 sume dah ke skolah..suasana pun dh meriah

so ni ade la sket gamba.
abg ipar aku snap masa kul 6.12 pagi

pastu half way..sampai kat satu kawasan...mmg view lawa.n ade tmpt utk bergmba..kira lam sejam perjlnn dr kk..sampai sini..so bergmba dulu


rayyan yang tak mandi lagi..ngehehe...tp ku tukarkan baju je..
dah siap bergamba..kami gerak ke kinabalu park..masuk kena byr..rm3 ..tp fees ni..kira utk poring hot springs skali..tp kami tk smpt la nk pi sana kan..lam kul 8.30 kami sampai sini..kami kan tk bekfes lagi..so igt nk carik cafe..skali kami masuk la sini

nmpk cam best je..ape2 pun..sblm mkn..snap2 dulu..dh tanya..rupanya..buffet utk bekfes..rm45 sorg..perghh..giler ko..nk mkn pagi sampai 45 inggit..ehehe..dorg ckp ade cafe lain lagi...dekat je..so gerak pi sana...kami pi la cafe yg koperasi ape ntah..so ni yg aku mkn...sedap tau..yummy

perut pun dh kenyang..so kami masuk ke kinabalu park..naik kete..ikut laluan yg disediakan..cantik btol pemandangan...ade la kami berenti utk amik gamba....
so dah sampai kat tmpt plg ujung sblm org start mendaki..kat sini la..dia tulis 'pondok timpohon'..ape makna.tatau la kan..so kami lepak2 situ jap

kat tepi tu..ade tangga utk naik ke atas..utk sesi bergamba..berlatar belakang kan gunung kinabalu..gamba lain.tkleh tunjuk la kan..coz sume posing maut..ehehe..


so..dah abih bergamba..sampai puas ati..kami pun turun..sbb nk check out..n last check point..nk pi psr philipine..

Thursday, May 28, 2009

Sabah~Day 2-Salut seafood

lamanya nk abihkan entry ni..aku plak naik boring..korang boring tak..ngehehe..
ni aku sambung day 2..mlm tu kami pi makan kat salut

dah org kata best..kami jalan-jalan cari makan kat salut la plak..

tp jalan ke restoren ni..perghh..mencabar gakla..dah sampai..tgk2 mmg byk giler kete parking ..maknanya..mmg glemer la restoren ni..walaupun jauh ke dalam dr jalan besar..tetap org carik gak..kebetulan kami sampai sama ngan bas dari mana ntah..punya la ramai org..resotren ni tepi laut rasanya..

gamba takla byk..kebetulan kamera abih bateri daaa..so ni antara gamba hidupan laut sblm dijadikan lauk..ade byk lagi..cuma tak snap je..



oh..sblm tuh..masa mula2 masuk..ade benda alah ni bersusun kat ruang depan..besar giler..byk lak tuh..**abaikan model tak berbayar lam gamba tuh..ekeke



kami sampai lam kul 7.45 mlm..tp sakan dok amik gamba..so lmbt sket la order...
time nk order..tau2 lobster sume dah abih..so..kami order lauk 3 jenis je kot..amik pepahat, soft crab ngan oyster..
sume tk mkn nasik..ratah lauk je..errr..kecuali aku..amik nasik..hehe

dh abih mkn..kami balik tdo..sekian utk hari kedua
**mood nk wat watermark...saje ngengade.. :p

Sabah~Day 2-Tanjung Aru

kami ke tanjung aru plak.
sebabnya semlmnya tak smpt kan tgk sunset..so pi awai2 semata2 utk tunggu sunset..

so..dah sampai situ..matahari lam proses nak terbenam..so masing2 sibuk snap sana snap sini utk dptkan angel yg terbaik..eceh..konon la..memasing dh pasan cam photographer pro..ngehehe
so kami pun bergamba sakan tak igt..aku rasa cam tak sempat nk menikmati sunset tuh..pasal sume dok kalut bergambar..ehehe..

ni aku buhla 2-3 keping gamba




dah abih matahari terbenam lam kul 6.30 ptg..kami gerak ke salut...salut tu nama tempat kat sabah la..kami nak pi makan seafood..yeaaa

Wednesday, May 27, 2009

Sabah~Day 2-1borneo

entry sabah ni..aku citer sket2 satu entry..ekeke..ntah ble nk abih kan gini..tkpe..lgpun aku tatau nk apdet citer pe..so layan je la citer sabah ni..sampai korg muntah ijau..

pas ke pasar gaya..kami ke shopping kompleks kat sabah lak..nama nya 1borneo..ni pasaraya terbesar kat borneo ni la..seblah ngan UMS je..
abg long aku ckp..mmbr dia gtau..ade satu kedai jual jewellery murah kat sini..namanya JAMILAH JEWELLERY..
so..igt nk pi serbu situ..aku ikut je...aku tak minat sgt aksesori2 ni..so tak teruja sgt pun nengok brg2 lam tuh..ehehe..layan lepak lam kedai je..so ni la gamba kedai tu..murah gak la kan..dpt sampai 70% diskaun kalo tk silap aku..

pastu kami mau mkn seafood..jupe satu restoren lam 1borneo tuh..
nama dia JAWS SEAFOOD..dia tulis chinese-thai cuisine..
tgk lam tu..ade lobster..so kami order set nasik ayam n lobster serta soft crab..
sini lobster kira rm27/100gm..amik lobster yg berat 700gm..

zoom in sket lobsternya..hehe.yummy


gamba kenangan lobster sblm jadik arwah..ehehe

macih pd kak ipar aku yg banje..ngehehheepastu blk apartment..ptg pi tanjung aru plak..layan sunset lagi..

Monday, May 25, 2009

Sabah~Day 2-Gaya Street


pasar gaya kat KK dibuka hanya pada hari ahad, dari 5.30 pagi sampai tghari..
jadi..kami sume tak melepaskan peluang la..untuk merasai suasana kat pasar gaya nih..
tapi ri ni..bersenang lenang sketla..pas siapkan bekfes ala kadar n bekfes ala koboi,(bekf
es roti sandwich sardin n telur)
lam kul 9 kot kami gerak..iskk..kurang dah memori aku..ble apdet lambat2 nih

so ni gamba kat pasar gaya


mula2 jupe kek lapis sarawak..blasah je la bli utk souvenir..sakan gak sume org borong..pastu bli2 brooch n pusing2 situ hampir 2 jam..perghh..cam merentas desa agaknya, ngan panasnya..mak aihh...tak larat ..tapi ku gagahi jua
rayyan lak, relaks je..dok lam kantung baby carrier ..papa nya la yg pakai benda alah tuh..

cian gak sbnrnya budak2 kecik kat tmpt camtu, tapi dah alang2 dtg..redah je la kan..
sonok gak kat sini,, meriah ngan org yang ramai..dok tawar menawar..
dah keletihan, kami lepak2 kat dataran deasoka kat depan pasar gaya tuh..berposing sakan..pastu kami meneruskan perjalanan.
masa nak ke kereta, ya allah punya la panas..



ni lah rupa budak kecik, bila dipakaikan lampin atas kepala , wat ganti topi..ehehe..sbb berpeluh2 pakai topi..kesian dia

pastu kami gi jln2 dan lunch kat 1borneo lak...tunggu entry 1borneo lak yer..

Sabah~Day 1-Dinner@anjung selera

masih lagi hari pertama, malamnya
kami pusing2 utk carik makan..nmpk kat anjung selera ni punya la ramai org..igtkan bestla..tp tkla best sgt pun..
kami order chicke wing, n 2-3 jenis lauk
err..aku pun dh lupa menu pe..

anjung selera ni tepi pantai je..so..tgh makan dibuai angin sepoi-sepoi bahasa la...huhu



Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin

Jom Follow