Sunday, June 30, 2013

Temperature Naik

bukan temperature aku yang naik...tp kete ni..demam panas menggelegak..aduhai...
semalam kan..ade dua kenduri..pastu plak laki aku tak sihat...kena cirit birit...so aku igt nak gi sndiri arr..bawak la mek rania skali...gerak kul 12 lebih...seb baik dh bg rania makan siap2...sebab anak2 aku ni..susah makan kalo tk kena selera dorg..so..dh buat sup..bagi mkn kenyang2...aku je la tak makan..sebab nak gi kenduri kan..
peneman mama...

dh setel kt umah..terus gerak..dahlaa jem kt bukit jalil takyah cakap arr...bertambah2 jem kt mrr2...dengan minyak takde...haha..seb baik sempat isi kt ampang..dua jam setengah melayan jem , nasib baikla rania tido.lps 2 jam lebih..baru sampai ampang...kenduri nya ...kt keramat..tiba2 ekon cam stop..kete tros panas....kete kt depan..mmg jem...adui...so..pusing masuk jalan ampangn..punnn jem...masa ni..dah agak kronik...rania dah menangis2..sebab panas..bukak la tingkap..uhuhu
sambil pikir2 camne nih ,...nmpk signbod akleh..tros decide..BALIKKK...tapi nak masuk akleh pun hazabla jem...dah masuk...alhamdulillah...bila kete gerak laju sket....ade la terasa angin ekon walaupun semput.lalu la sekali lagi bukit jalil yang semakin jem...tapi kebanyakan kete..akan masuk sri petaling...so..troskan laluan ke bulatan kuda..situ mmg ok..polis pun ramai..if jadi ape2..senang nk mintak tolong polis..hehe


so..gi kedai kete jap...dorg cakap..nt nk check..aku pun balik umah..antar mek nia dlu...gi balik kedai kete...alang2 tu..suh servis kete..pastu tgk kan ekon..rupanya kipas ekon dah problem..so..kena tukar kipas..lam 240+ gitu...so..nanti dlu..tnya laki aku dlu...cuma servis n refill gas ekon sementara ..lam 145 gitu..
balik umah..laki aku lak gi kedai kete...masa pun dah lambat sgt..dh ptg pun..kedai dh nak tutup...
terpaksa la tunggu dlu..harap2 kete ni okla..sebab ri ni pun keje..esok ..sah2 keje jugak..sebab ade event sampai ke mlm..selasa..insya allah sempat..nk gi servis ekon...4 jam jugak nak menunggu nanti..huhu..redha je lah..

No comments:

Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin

Jom Follow