Friday, July 27, 2012

Neb lagi

Rania batuk lagi..biasala..bukan sebab ape..sebab jangkit dari rayyan..aku ..kalo rania kena batuk camni..mmg aku prefer amik neb dari bagi ubat..aku rela menunggu kat klinik hari2 ...sebba doktor cakap..neb ni..gasnya tros ke paru2..kalo ubat..akan ke seluruh badan...so ..kalo nak cepat cairkan kahak..amik neb..ubat makan jugak..tapi amik gas dlu...pagi tadi..masuk opis lambat sket lah...sebab malam tadi dia asik batuk2...so kul 8.30 klinik bukak..pegi2..dah ade orang.so tunggu lah...rayyan pun tak abih lg batuk..tapi dh ok sket..cuma nak amik ubat je lah...lama jugakla menunggu ..dekat sejam..baru dapat masuk jupe doktor...tapi sebab ade budak tgh amik gas jugak..kena tunggu lagi...elok je budak tu abih..aku masuk..rania sbnrnya sebelum tu dah ngamuk jugak sket..sebab dia ngantuk

elok sedut gas..tros tido..hehe..kesian dia..dahla mlm tadi tak tdo sangat...ngan aku skali kesian tau..tak tdo...punya la lama dia mengamuk..menangis2...tak larat dh aku..kejut laki aku..suh pujuk rania...pastu baru la ok..pastu bangun lagi kul 4 pagi..tersengih2 plak..iskk..geram btol...last2 aku yg lmbt bangun sahur..huhu
amik neb ni lam 10 minit...ok je la..sbb dia tdokan...kalo rayyan yang kena neb? konpem meraung satu klinik leh dengar..so far..mmg dah 3 ke 4 kali kena neb..baru skali dia nangis..tu pun sbb lapar

aku pun tatau..neb tu best ke tak

sampai la kat umah pengasuh..budak kecik ni tdo...hehe

3 comments:

Yani said...

anak akak yg umur 3 thn ni pun menjerit suruh sedut gas.. entah apa2lah bdk ni mcm sakit sgt

strawberi said...

kan...tatau ape yg dorg rasa..cam anak sy ni..sorg ok..sorg cam kena sawan ble tgk neb..haha

Elyn Sani said...

aku pernah kene neb last year. rase die berangin pehtu kurang sedap sikit lah. lps neb tu dizzy sket. kalau bebudak melalak tu maybe sbb rimas dgn asap tu kot pehtu dgn bunyi pum gas lai. anak aku haritu kene neb 4 hari.... nasib baik x nanes. tp last neb tu dia buat perangai lak melalak! huhuhuh

Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin

Jom Follow