Wednesday, August 29, 2007

Anak-anak yatim Lubnan

2-3 hari lps..aku dpt tau..aku kena handle lawatan berpandu kat opis aku..jd tour guide la..masa tu..aku excited sgt..sbb aku akan dpt new experience kan..ikut jadual 29hb ogos jam 10 pagi...kul 9.30 aku dh kat depan kaunter..walaupun terkilan tak dpt join event pelancaran setem merdeka kat opis...jelesnya ..org lain sume dpt setem free..huhu..
kalo ikut jadual..aku bersama 3 org rakan sekerja lain lg ..sbb budak2 tu 30 org (ikut jadual laa)..lupa plak nk gtau,...aku dpt budak2 anak yatim dr lubnan..mean dorg tak paham bahasa omputih..apatah lagi melayu...arab je..aduiii..takpe la..dugaan la tuh...then kul 945 dorg dh sampai..7 org je..ok la tuh..senang keje..kebetulan mmbr lagi sorg terlibat ngan perasmian setem tuh..so kami ber-3 je laa..first bawak dorg gi kat interaktif batik..maknanya do-it-urself batik laa..dorg wat batik painting n celup skarf guna teknik ikat tu sume..ni gambar2 dorg..mula2 sonok..sbb dorg pun excited..

tekun mewarna

peter's painting


but after a while..dorg dh mula tunjuk belang..aduiii..nk pengsan aku..perangai dorg ni sume..masya allah..no manners bak kata org kg aku..huuhu..aku ngan mmbr aku nih..nk terkeluar anak tekak dok terjerit2 ..sume dorg nk sentuh..nak pegang..pastu ngan org2 yg diorg jupe..banyak sabo je la ngan dorg..jupe kolam ikan..dorg nk masuk lam tuh..tangkap ikan..sampai ade adegan nak bergaduh ngan tourist lain...iskk..nampk je kecik..tp cam samseng...sakit jantung aku ngan budak2 nih..huhu...nak tunggu abih 3 jam...aku rasa cam 10 jam..pastu jaga 7 org ni..cam jaga 50 orang..huhu..then dah nak abih time lawatan dorg..baru la MISS LEBANON ni sampai...cun kan..hehe.maklumla ratu cantik..sempoi je dia..aku sempat gak bergambar ngan dia..huhu..cam langit ngan bumi...seb baik miss ni pandai speaking.pastu plak budak2 nih..dan2 la jd baik..eiii..aku rasa nak lepuk2 je kepala dorg nih..td kemain nakal..tuhan je tau...
sbnrnya dorg ni..dibawa oleh miss lebanon untuk wat keje amal laa..bawak anak2 yatim ni gi melancong..tp hakikatnya..masa budak2 ni sampai..dorg satu van..pi shopping kat klcc..bila makan time..baru dtg sini..seb baik cun..sejuk sket ati aku..huuhu...
dah nk dekat kul 1..balik dorg..lega aku dan member aku...huhu..first time handle lawatan..jd nightmare plak utk aku..tp takpela..anggap je la pengalaman..n aku dpt goodies bag dr dorg..thanks a lot..

lagi gambar ..
ali n hassan..cute kan dorg ni..antara yang termuda antara 7 org
(ali ni tangannya takde seblah...kena bom agaknya)

berhenti rehat..kepenatan

berhibur bersama kumpulan kebudayaan

makan time.

No comments:

Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin

Jom Follow